Hoyor
Idag har jag köpt en hem en ljuslykta i glas , en såndär som ser ut som ett stort glas (typ vinglas format) där har jag i röd vulkangrus och pluppade i min sigillatis , istället för att köpa en ampel .
Idag har jag köpt en hem en ljuslykta i glas , en såndär som ser ut som ett stort glas (typ vinglas format) där har jag i röd vulkangrus och pluppade i min sigillatis , istället för att köpa en ampel .
hmm , gick inte
mindorensis.spaces.live.com/%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolderID=cns!37121EE3E6E3EB4E!235&_c11_PhotoAlbum_startingImageIndex=0&_c11_PhotoAlbum_commentsExpand=0&_c11_PhotoAlbum_addCommentExpand=0&_c11_PhotoAlbum_addCommentFocus=0&_c=PhotoAlbum
Tredje gången gillt ?
hoyaforumet.forumportal.se/album_pic.php
nähä
jaja , bilden finns i min blogg under foton , som finns länkad i min press .
Jag har både i glas och porslinskrukor , jag har inte i vanliga lerkrukor, där passar jord bäst tycker jag , alltså jord blir ju sur om den får vara instängd varav mina lerkrukor med hål i botten används med jord i .
Jag har nästan alla mina hoyor i vulkangrus förutom mina stora plantor (som jag inte hittar bra behållare till ) och dom som håller på med knopp nu , vill inte försöka plantera om just då , för då blir det väl ingen knopp kvar .
Jag kör på känn faktiskt , men när jag planterar i en "vanlig" kruka så brukar jag höfta lite , jag typ känner när det räcker med vatten och sen tar jag som tumregel att inte vattna oftare än 1 gång i veckan nu under sommartid (på vintern lär det ju blir ännu mer sällan) .
Och är jag riktigt osäker stoppar jag ner pekfingret och känner efter
Jag gör även så att har jag en glaskruka och en vanlig kruka i ungefär samma storlek så vattnar jag efter vad glaskrukan säger .
Visst väger ju vulkangruset , men även den känns lättare när den är torr precis som när man har jord
Men sen gäller ju dunt förnuft , har man en kruka på 10 cm höjd och radie så kanske man inte behöver mer än typ 1 dl vatten .