Hoyor
Tackar , men jag har ju mest sticklingar också
.
Men jag räknade , sen jag började samla (i maj) så har jag kommit upp i 24 arter och har 27 plantor allt som allt .
Tackar , men jag har ju mest sticklingar också
.
Men jag räknade , sen jag började samla (i maj) så har jag kommit upp i 24 arter och har 27 plantor allt som allt .
hehe , okej ![]()
Sådär , jag hade köpstopp , det sket sig lite , har nämligen köpt
Cuminigeana
Caudata
Glabra
Serpens
Sen är jag ute efter heuschkeliana med gula blommor (har den med rosa blommor redan ) men det har jag inte fått tag i än , men jag väntar svar .
Har redan fått svar om heuschkeliana med gula blommor , kul ![]()
Jag har 3 plantor bella , en av dom hänger i ampel vid våran balkong som har långt tak över , det är det mörkaste hörnet/fönstret vi har , den trivs där , dock blommar den inte lika ofta som som som har sol hela dagarna , men ja den blommar .
Japp ampel är en såndan man hänger i taket , men bella spelar det ingen större roll var den är egentligen .
Det varierar lite var man kan köpa Bella , här i Uppsala vet jag att Baushaus och en blomsterbutik (som säljer mest snittblommor) här i närheten säljer , men dom är så fula plantorna , helt gula och ser utorkade ut .
Men varken Plantagen eller Blomsterlandet säljer vad jag har sett , men det varierar säkert från ort till ort.
Hoya compcata http://pic.group-unique.com/servlet/ImageServlet?suid=86461&database=zyGroup_Unique&width=316
skulle jag gissa du menar .
Den sorten växer segt , min är typ 1 år gammal och jag har väl fått nya 5 blad sen inköpet , men längre tror jag inte den har blivit.
På plantagen om du kollar där dom har sina amplar brukar det stå på krukorna Hoya ampelmix , det är olika hoyor , men kolla som sagt på amplarna så du inte kommer hem med nått annat .
Dom ger blommor , men det kan flera år innan det händer nått .
Jo Plantagen har hoyor , men det varierar i vilket skick
DPlantagen har ju 2 ställningar där det hänger amplar med växter i , där kan man hitta .