Inlägg från: Niccisen |Visa alla inlägg
  • Niccisen

Unga som längtar efter barn !

Det gick okej på mötet. Blev inte hängd *S* men jag håller inte riktigt med dem, men men...
    Mensvärkarna håller dock i sig, trots 1 grams Alvedon, men men... ska plugga lite till nu sen blir det värmedynan på magen, en kopp te och csi miami

Tråkigt med minuset, Mary.

• Niccisen
    sami skrev 2007-05-31 19:35:53 följande:
    är en som fick barn tidigt... jag vill bara säga en sak... det är gott om tid för det...jag ångrar mig inte att jag fick barn när jag var 16 år och hade 3 barn när jag var 23... det enda jag undrar över är varför jag hade så bråttom att bli vuxen... för det fick jag bli snabbt!Idag är jag 39 år och är mamma till 6 barn... jag ångrar inget men jag har fattat att jag hade hunnit det ändå om jag väntat lite...var rädda om er och tänk efter vad det är ni vill ge era barn... det är en fantastisk känsla att få barn...lycka till!!!
    Det beror väl lite på hur ung man är också.... Ingen här är ju runt 16... eller?
  • Niccisen

Såna där funderingar har ju inte jag. Jag är 23 och killen 31, och han har barn sedan tidigare.

• Niccisen

Ja, om killen vill lika mycket och så, att de kanske är lite skraja. han har ju redan gjort det där... det som jag funderar på istället är att det är lite jobbigt, för han vet mer om förlossningar och graviditeter än vad jag gör, och jag tycker att jag som tjej borde veta bäst *S*

• Niccisen
    jaj86 skrev 2007-05-31 23:07:02 följande:
    här har det skrivits en hel del!! jag klassar mig verkligen inte som "ung mamma" om jag skulle plussa i år. är ju 21. inte för jag skulle kalla mig gammal heller men haha!! lagom kanske..? såg att några var 19. är det medel här inne eller hur gamla är ni tjejer? hoppas ni haft en bra dag!!
    jag tror vi är runt 19-24 eller nåt sånt. Vet inte säkert...
  • Niccisen

Haha jag känner mig nästan gammal härinne ibland:P Nej men jag försöker se till mognad inte ålder, för åldern är så missvisande. Mitt ex var 23 men beter sig som en 16-åring så... Det är så olika från person till person. Sen tycker jag att det är lite kul att alla tycker man är ung. För om man ser tillbaka i historien så skaffar vi ju i genomsnitt barn rätt sent nu. Iofs levde man inte lika länge förr, men ändå...

• Niccisen

Min kille är 31 men jag skulle väl chansa på att han är typ 26 till mognad eller nåt:P Så vi hamnar på samma våglängd för det mesta. Vi är båda klara med att springa på krogen i tid och otid och tycker om att vara hemma båda två. Det är jätteskönt. Mitt ex var en riktig partykille och väldigt social, han bjöd hem folk hela tiden, som jag sen fick ta hand om mat och sånt till... Nej, mitt liv och förhållande är så mycket bättre nu Bara det löste sig med skola och jobb så skulle livet vara rätt bra... Och om jag fick mitt plus också då såklart

• Niccisen
    MissHellen skrev 2007-06-01 08:47:59 följande:
    Niccisen, Ja min sambo är 33 o han beter sej inte som "så gammal" Så jag bruka säga att vi oxå möts halvvägs, men de tycker han inte om (Jag är ju ändå 14 år yngre än han, haha)
    Hehe, det är ju bara 8 år mellan oss så

Ikväll kommer han och grabben och imorrn ska vi till Karlstad och hjälpa mormor och morfar att plantera lite i stugan. Mormor har fortfarande inte återhämtat sig efter operationen. Mamma och syrran ska också med. Det känns ju inte jättekul, men samtidigt är det väl dags att man börjar vänja sig vid en vardag. Vi kan ju inte vara ensamma jämt
  • Niccisen
    MissHellen skrev 2007-06-01 10:09:30 följande:
    Niccisen, Ja men åldern spelar ingen roll Va mysigt, älskar o göra saker med min familj Jag ska åka hem till mammsen o pappen o mina syskon ikväll o blir kvar där tills på Måndag. De ska bli jätte härligt Saknar dom faktist! Vad har mormor opererat då? :/ Hoppas att hon mår bra i alla fall

Jag tycker inte att det är så roligt men det beror väl på vad man har för familj. Vi är väldigt oense, och en del i min familj är så otroligt egocentriska. Några timmar är ungefär vad jag klarar av med dem...

Hon har opererat bort ett bråck som satt på kroppspulsådern och ner till njuren. Så de skar upp hela magen på henne. Så blev det en massa komplikationer, men nu har hon fått komma hem iaf. Men hon ställer krav på alla och tror att vi inte gör annat än det vi gör för henne. Morfar får knappt gå utanför dörren för henne... Min mamma tror inte att hon vill bli frisk.

• Niccisen
    MissHellen skrev 2007-06-01 10:24:15 följande:
    Niccisen, Okej! Jag har en ganska stor o väääldigt tajt familj, så de är jobbigt när man inte har varit hemma på ett tag! Men de ska bli underbart skönt o få komma hem o bli lite ompysslad o bara slappna av Ut o gå med hunden o mysa i soffan, o dela säng med min älskade lillebror (jag har en egen, men de är så mysigt o läsa saga o somna tillsammans ) Sedan ska jag träffa en kompisa som ska flytta snart, så vi ska umgås hela dan i morron o fest på kvällen blir de Ojdå, Men hoppas att hon blir bra då! Jobbigt när folk bara tar förgivet att man kan/vill.. Jag har aldig sätt men mormor haft ont eller klagat en ända gång (hon har två musklesjukdommar, dom två som går att ha!) Dessutom är hon inte allt för gammal häller (58) O jag vill inte änns tänka på när hon blir gammal, hon har ju alltid varit bra! Så jag hoppas på att hon inte blir gammal allt för fort

Min mormor är 70 och har både reumatism och diverse problem med tarmar och sånt. Så hon äter mängder med olika mediciner.

Min mamma är så, hon har alltid stora krav på att man alltid ska ställa upp, med pengar tid och annat, trots att man sällan får något tillbaka. Och har man inte lust blir hon skitförbannad. Min mor beter sig som en tonåring faktiskt... Men vi bor så nära varann nu, på samma gård, blir bättre bara jag flyttar till Örebro. När jag bodde i Härnösand var det lugnt, då bodde jag ju så långt bort så hon kunde inte kräva att jag skulle ställa upp i tid och otid...

Svar på tråden Unga som längtar efter barn !