Inlägg från: Niccisen |Visa alla inlägg
  • Niccisen

Unga som längtar efter barn !

TheLove skrev 2007-06-18 10:04:58 följande:
    jo jag är likadan... jag hoppas varje månad ävn om vi bara haft sex typ två gånger och inte i närheten av äl... Så har jag hållt på i nästan 2 år...
    Det är ju så dumt att gå och hoppas när det inte finns nån chans...jag hoppades med mitt ex också och vi använde alltid kondom... man blir ju så besviken...
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 10:24:51 följande:
    Jo precis... och det är så jobbigt nu när vi inte riktigt vet hur vi ska göra... Jag vill ju så gärna men F vill ju att jag ska prova ett par månader med tabletterna *fundera* Hur ska man göra? *suck*
    svårt det där, men det 'är  ju bara ni som kan komma fram till hur ni vill göra. Ska man se på det krasst borde vi också vänta lite med bebbeverkstaden, tills jag är klar med utbildningen och fått fast jobb, men det handlar ju om 1 år, och så är det ingen som vet hur lång tid det tar... Så vi har bestämt att fortsätta försöka. Blir kanske lite knapert ekonomiskt, men det är vi medvetna om.
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 12:14:22 följande:
    Jo vi tänker ju också på det ekonomiska.. Han vill ju igentligen ha fast jobb (han jobbar bara 50%) och jag har ju inget jobb så jag söker en massa...
    Min kille har ju fast jobb och får ut minst 16000 i månaden. Så lever vi ekonomiskt så klarar vi oss. Sen är det klart det skulle se bättre ut om jag också hade fast jobb och fick ut en ordentlig föräldrapenning, men det här är ju ett val vi gjort, och som sagt...man vet ju inte hur lång tid det tar.

det är nog inget fel att tänka praktiskt, tyvärr är inte det min starka sida. Jag är nog lite mer av en drömmare
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 12:24:53 följande:
    haha ja är precis likadan. Jag tänker inte så mycket på ekonomin, fast just nu söker jag ju massor med jobb. Ju snabbare jag får ett jobb ju snabbare får jag kanske barn... eller nått... Sånt som märks
    Mmm det är ju det... Vi började försöka göra barn när vi räknat lite och insett att jag hinner bli klar med utbildningen. skulle jag bli med barn nu så är bf i mars, och jag går ut skolan i januari:P
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 12:33:26 följande:
    Det äär ju jätte bra! Jag vill ha mig en liten 08 och då tycker jag det är dags att bli gravid nu... GAAH får damp, fick precis veta att en tjej jag babblar med på msn är gravid! Jag orkar fan inte med det här... när är det min tur? Jag har väntat i över två år nu!!!
    Det är jobbigt när andra får det man själv längtar efter. Jag har velat ha barn sen jag var 16 men alla min pojkvänner har tvärvägrat. Och det första de gjorde när det tog slut var att träffa någon ny, de skaffade barn allihop bara nåt år efter det tog slut.
    Hade tjejkompisar som jag gick på högstadiet ihop med, tjejer som jag trodde att, de där kommer det ta tid för, de har barn allihop...
    Ibland kan jag känna mig fruktansvärt ounnsamm.. det är klart jag unnar dem, men när man själv försöker och precis fått mens så är det lätt att surna till över alla magar, men man menar ju inget illa egentligen..
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 12:39:38 följande:
    Nej precis så känner jag med... jag har velat sen innan jag var 16 igentligen shit jag är ju 19... det är inte två år det är TRE år Men vi har inte skyddat oss på 1½ år så jag tycker det borde ta sig snart... Vi har kört med avbrutet till och från men nu sista månaderna har vi aldrig kört avbrutet... Jag har svårt att glädja mig åt att folk runt mig blir gravida. Det är faktiskt min tur nu! *suck*
    Jag håller med. Jag trodde aldrig att jag skulle fylla 23 och inte ha några barn!
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 12:44:08 följande:
    Nej, jag bara känner hur min biologiska klocka bara springer iväg. Jag ville va mamma innan 18, men så blev det ju inte... mitt nya mål är att bli mamma som 19 men chansen till det är ju minimal. Så förhoppningsvis är jag nybliven 20 åring...
    Tror det är viktigt att inte stressa in i något också.  Men förstår absolut hur du menar jag sa till min pojkvän precis när vi träffats att jag skulle ha barn eller åtminstone ha ett på väg när jag fyller 25.... då hade vi dejtat 3 ggr! Ja det ska vi väl kunna fixa tyckte han. Men som sagt så har vi redan börjat. Men han är ju lite äldre och har barn sen tidigare, så för honom är det väl inte ett lika stort beslut som det är för en kille som inte har barn
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 12:59:11 följande:
    nej precis... min kille är ju bara 20 så han är väl rädd... han är rädd att han inte ska kunna leva på det sätt han vill om han får barn. Jag anser att det går minst lika bra att resa med barn, att allt går lika bra med barn som utan... ja, jag vet inte... Min kille blev "spådd" av en kompis mamma igår som sa: "du älskar din tjej väldigt mycket och ni kommer bli gravida inom 1-2 år, men börja inte försöka än" Min reaktion: "WTF?! Den kärringen ska inte komma och säga åt oss att inte försöka bli gravida. Han ville ju härom dagen och nu är han jätte tveksam pga vad hon sa! Ska jhag vara tvungen att vänta minst 1 år innan jag blir gravid? ALDRIG! Nej fy fan"
    Du kanske blir tvungen att vänta ett år även om ni försöker aktivt, men då försöker ni ju i alla fall. Jag skulle lägga för stor vikt vid vad hon sa, men det är ju inte du som gör det, utan han och då blir det kanske svårt. Tror det enda ni kan göra är att prata igenom allting. Det är klart att livet förändras när man skaffar barn, och precis allting kan man inte göra i början när barnen är små, men vem säger att livet blir tråkigare, mindre intressant och så för att man skaffar barn? Jag skulle säga att det blir annorlunda, men likväl intressant! Men det är ju bara min uppfattning
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 13:42:27 följande:
    jo jag håller med dig. Men jag tycker att det går ju att göra saker ändå. jo jag vet att det kan ta så lång tid och jaag är nästan säker på att det kommer ta tid, Det är därför jag vill börja försöka på riktigt nu. Så jag inte måste vänta i flera år
    Men vad säger han om de argumenten då?
  • Niccisen
    TheLove skrev 2007-06-18 13:47:57 följande:
    inte mycket alls, typ att han tror det kommer gå snabbt, men jag är helt övertygad, speciellt då vi faktiskt varit oskyddade i över ett år... tycker det borde tagit sig men det fattar inte han
    Jobbigt. Du får lura in honom på forumet och visa på hur många det faktiskt är som får vänta...eller helt enkelt visa på de sajter som finns där det står att det kan ta tid...upp till 14 månader utan att det är något fel alls...
Svar på tråden Unga som längtar efter barn !