• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • arac

Jag e oxå skitnyfiken.. Tycker inte alls att det skulle vara pinsamt å ringa polisen.. Du kan ju bara berätta hur det ligger till sen får ju dom välja om dom ska åka dit eller inte

• Häxan Jia
    Anonym (urk) skrev 2007-05-14 22:46:14 följande:
    Häxan Jia skrev 2007-05-14 22:40:02 följande: precis. Häromveckan hittade jag ett andvänt lavemang på en stig i närheten...DÅ började tankarna snurra. Vem hade andvänt det lixom. Kanske var det en förstoppad hund el nåt
    hehe ja man vet ju aldrig med de stackars rara vovvarna....   Men något äckligt ligger de säkert under röset annars skulle nog inte hunden vara så intresserad... Låt henne spåra och där hon börjar gräva luktar det säkert godast och där är säkert källan till alla lukt oxå, lita på hunden hon har ett något bättre luktsinne än oss
    *Du vill ligga med mig, men de får du inte*
  • Memo

Tycker fortfarande att du ska ringa polisen. Du skrev att dom har 6 mil att åka, men det tar väl inte så lång tid, jag tror att polisen har åkte längre än så. Man vet ju aldrig om dom hittar något (förhoppningsvis inte) men om dom gör det så kommer du garanterat inte att ångra dig att du ringde. Är det så att det inte är något där så kanske du kan bjuda på ett gott skratt, det gör väl inget.
    Om jag vore du och att någonting faktiskt har hänt så skulle jag i alla fall vilja att dom påbörjar en utredning så fort som möjligt, tänk om det går runt en galning där.

• Anonym (Men !!)

huuu hemska tanke om det skulle rammla fram ett lik därifrån eller om hunden skulle komma gåendes med en avhuggen arm i munnen..
    ucsh nu kan inte ja somna på fläcken iaf, bara tanken är ju skrämmande.

• Anonym (Men !!)

lollisen: varför tror du de?

• Memo
    lollisen skrev 2007-05-14 23:08:28 följande:
    Tror tyvärr inte att vi kommer få svar på vad som egentligen låg där...
    Varför?
  • Freiya

äh jag hade ringt..tror jag.
    fast först hade jag nog gått dit och grävt lite själv, jag e så fruktansvärt nyfiken!!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • nitedrive

Nej,huu,hade aldrig grävt själv även om jag är nyfiken av mig...tycker det här verkar för läskigt.

Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?