• shootking

Det värsta sveket...

Det ultimata sveket...

Här kommer min berättelse om den onsdagen som hädanefter kommer att av mig betecknas som "den svarta onsdagen", dagen som jag vill sudda bort ur mitt liv. Jag försöker att skriva så objektivt som jag bara kan och försöker att utelämna alla syrliga och spydiga kommentarer om min fru då detta inte leder till något gott. Så kära vänner, lite unhappy reading!

Nu har det kommit fram i dagens ljus, sanningen (såvitt jag vet i alla fal), den bistra, hårda, karga och kalla sanningen. Min fru har varit otrogen på värsta tänkbara sätt. Hon har skaffat nytt jobb sedan några månader tillbaka och därmed också en älskare.

Det hela var så planerat att hon (och han) hade gjort allt i sin makt för att hemlighålla detta och deras plan var att detta skulle fortgå under en längre tid. Båda reser en del inom jobbet och då ibland samtidigt. Vilket skulle bli smidigt för dem då de kan få tid med varandra relativt ofta. Båda två var på det klara med att de skulle ha varandra "vid sidan om" sina ordinarie liv. Han med en sambo hemma och min fru med mig hemma. De har båda ett jobb där de kan flexa, ta ut fridagar, köra fys på arbetstid vilket gjorde att de hade en rutin för hur de skulle göra när de skulel träffas. Tex vart min fru skulle parkera vår bil när hon besötke honom för att ingen av hans grannar skulle misstänka något...

När jag helt enkelt fick en magkänsla av att allt inte stod rätt till så skaffade jag fram bevis och konfronterade henne. Hon erkände direkt och mina två första frågor var om hon fortfarande älskade mig och om hon ville fortsätta vara gift med mig. Hon säger att hon inte vill offra det vi har och att hon vill fortsätta. Mitt svar var då att jag vill ha fram allt på bordet. Alla mail, eventuella SMS och MSN-meddelanden, foton, filmer, samtliga tillfällen då de har träffats samt vad de har gjort.

Det jag har fått reda på som hon har berättat är att de har haft sex vid fyra tillfällen och min fru har varit den som har varit pådrivande till detta och tagit initiativ (det har skett på hennes hotellrum vid tjänsteresor). Det har även hänt hemma hos honom vid två tillfällen. De har haft oskyddad sex och min fru äter inga P-piller. Hon har dessutom sugit av honom och svalt... Jag har dessutom läst igenom deras mailkonversationer där de beksriver hur mycket de saknar varandra och vad de har gjort senast de träffades och vad de skulle göra när de träffas nästa gång.

Jag har nu bokat in tid hos husläkaren för kontroll av mig gällande könssjukdomar och om 3 månader så blir det till att boka tid hos infektionskliniken för HIV-test. Jag har också krävt att min fru gör likadant. Jag har också kastat ut henne ur sovrummet så att jag får sova själv där inne.

Vilken j*vla soppa allt är just nu. Hur ska jag överhuvud taget få tillbaka tron på att människan är en GOD varelse och inte OND? Vi har varit tillsammans i 7 år, och har varit gifta i snart ett år. Vi har en son tillsammans som är 18 månader och min fru har en som sedan ett tidgare förhållande som är 9. Vi har alltid haft ett mycket bra förhållande och vi har varit bästa kompisar sedan vi träffades. Vårt förhållande har väl blivit lite slentrianmässigt på senare tid, speciellt efter att vår gemensamma son föddes. Men jag har aldrig tvivlat på att hon är min livspartner. Jag kunde prata med henne om allt, det kändes som att vi verkligen var ett lag tillsammans. Vi mot världen. Min fru och jag har visserligen inte varit några änglar i våra tidigare förhållanden men vi startade vårt förhållande med parollen "no more lies" eftersom vi insåg redan från början att vi ville att vårt förhållande skulle vara länge, länge. Förhoppningsvis tills vi blev gamla så att vi kunde åldras tillsammans. Och vi ska inte tala om hur många gånger som min fru har fördömt otrohet och de som håller på med sådant...

Vad ska jag ta mig till nu? Hur kan man gå vidare efter en sådan här grej? Varför kunde det inte bara varit ett knull på toaletten på krogen efter en för blöt kväll på firmafesten? Det hade varit tusen gånger enklare att komma över tror jag. Varför var det tvunget att vara en överlagd handling som de planerade i största hemlighet och som skulle fortgå under en lång tid framöver? Vid frågor till henne om hur hon trodde att jag skulle må när detta skulle komma fram (vilket det alltid gör förr eller senare) så så hävdar hon att det inte har funnits någon tanke hos henne på det eftersom hon (enligt egen utsago) hade gjort allt som gick att göra för att jag aldig skulle få reda på detta. Detta känslomässiga svek gör så ont, så ont...

Vet inte vart jag ska ta vägen. Fick reda på detta i onsdags och igår var jag hemma från jobbet hela dagen. Min fru kom hem vid 11-tiden på förmiddagen igår och sedan pratade vi ända till klockan blev 16. Jag har inte kunnat äta någonting under gårdagen, fick i mig lite nyponsoppa och dextrolsol igår för att orka med. Idag har jag ätit en talrik fil och det känns som att det är allt jag kommer att få ner. Illamåendet finns där hela tiden. Mår illa av vad hon har gjort. Det var inte roligt att se min fru åka till jobbet imorse. Släppa iväg henne till "honom"... Jag är i alla fall på jobbet idag och försöker skingra tankarna. Det går väl sådär så här sitter jag och skriver.

Vi har beställt tid för rådgivning med början om ett par veckor. Fram tills jag har kommit till någon slags insikt så tro jag mig köra på linjen att vi kan reparera detta. Att jag kan klara av att komma över detta. Men jag är osäker, pendlar mellan hopp och förtvivlan. Grät igår eftermiddag värre än jag någonsin har gjort i hela mitt liv. Problemet är att där finns inte någon som kan trösta mig längre. Min fru kom upp till mig på övervåningen för att kolla hur det var med mig och jag insåg då att hon var den sista personen i världen som jag ville ha tröst av. Känner mig så ensam just nu.

Jag har pratat massor med min bror. Han och jag har bra kontakt. Funderar på att åka och hälsa på honom under 1-2 dagar och bo hos honom och hans familj. Bara för att få komma bort och få lite distans till det hela.

Dags att sluta skriva för mig. Tack för att du lästa min historia.

• Svar på tråden Det värsta sveket...
  • Anonym (drummel)

Hej ts! Du verkar vara en väldigt snäll och omtänksam man!
    Ska dela med mig av en egen erfarenhet som är allt annat än guld och gröna skogar, orsakat av mig själv.
    För ca 5 år sedan var jag otrogen mot min sambo. Vi hade inte sexuellt umgänge, men det var likt förbaskat otrohet. Min sambo tror fortfarande att jag hade samlag med den andra, tyvärr. Vi bestämde oss i allafall för att fortsätta tillsammans och kämpa för oss! Jag offrade vissa saker för att han skulle slippa vara orolig och för att vi skulle kunna bygga upp tilliten igen, det anser jag var det minsta jag kunde göra. I dag 5 år senare har vi 2 barn ihop och anser oss vara lyckliga tillsammans, även om vi hamnar i svackor emellanåt. Ibland far denna händelse över min sambo och han mår dåligt. Vid de tillfällena brukar vi prata och ibland bråka. Vid våra bråk händer det ibland att han kallar mig något fult eller kastar denna händelse i ansiktet på mig. Själv anser jag att det är något jag får ta, för hur lite eller mycket jag än gjorde den gången så sårade jag honom något så fruktansvärt mycket. I bland sitter min sambo i soffan framför datorn. Då brukar jag gå fram och klappa honom över håret och blir då gråtfärdig när jag tänker på hur mycket jag har sårat honom.
    Jag tror inte att man någonsin kan förlåta eller glömma helt, någongång kommer det i allafall komma upp. Tyvärr...
    Önskar dig all lycka till och hoppas att allt löser sig till det bästa!

• Häxan Jia

Ja du Ts jag har inga ord och jag lider med ig vad det nu gör för nytta...

Men ta du och res till din bror och funderar lite och var själv, så kanske tankarna hamnar på bättre plats...

*Du vill ligga med mig, men de får du inte*
  • Anonym (isa)

hoppas verkligen att det går bra för er. Eller att det iaf blir kanonbra för dig. Förstår din smärta, tror jag, i att hon inte ens kan bestämma sig.. så jag hade det med karln nu. Tills nu när jag fick reda på att dom haft sex igen.. han säger att han inte vill leva med henne, inte älskar henne, men att han inte kan låta bli att ha sex med henne. Och så säger han att han inte har dom rätta känslorna för mig.. så mkt fick jag för att vänta å ha tålamod.. men vi har en gång kvar iaf på familjerådgivningen.. får se vad som sägs så. Han ska fundera fram tills dess.

Som sagt. Hoppas det går bra för dig. Och att du är mkt rädd om dig själv mitt i allt det här.

• Anonym (*)

Håller naturligtvis med om att du TS är en stark och klok person utifrån vad du skriver här. MEN, du har också lov att vara arg, oförstående och bitter. Jag tror det hör till sorgearbetet men du verkar kämpa hårt för att tänka det du BÖR tänka. Dina ord känns många gånger väldigt tillrättalagda. Du låter som en terapeut, som om du sätter dig in i och förklarar hennes känslor och behov mer än dina egna. Det är bra- dit kommer man förhoppningsvis så småningom i denna situation men jag undrar om du verkligen gått igenom andra faser i din kris och tillåtit dig att vara chockad, förbannad, ilsken och allt vad det kan vara.

• Jomppelina

Jag önskar verkligen er bägge lycka till. Ni står inför ett gediget och kraftsugande arbete, hur ni än väljer att lösa det. Allt väl!!

• Anonym (BEDRAGEN)

Jösses vad många inlägg det var bara sedan helgen...

Shootking: Jag känner så väl igen din känsla av att sorgen kommer ifatt när man kommer hem. Även jag har försökt åka bort för att ha lite roligt och tänka på något annat. Vet egentligen inte om det funkar för det kommer alltid ett bakslag när jag kommer hem. Förra veckan var ett rent helvete.

För min del har det nu gått två månader sedan bomben detonerade. Nu har min ilska kommit. Är skitförbannad för att han var så ansvarslös. Riskerar att inte få träffa sina barn mer än varannan helg bara för lite sex. Ilskan blandas med tårar. Ser det som ännu en fas jag bara ska igenom.

Du skriver att du är rädd för att din fru inte kommer att vilja fortsätta leva med dig. Någonstans kan man ana att hon tyckt att ert förhållande inte varit guld och glitter sedan en tid. Det kanske är kvinnligt att fundera mycket över vad man vill få ut av sitt förhållande för det känner jag igen. Om hon känner som jag gjort och gör tror jag att terapin kan hjälpa henne att sortera i sina känslor för dig. Jag hoppas innerligt för din skull att hon inser att det hon fått tag på skulle många ge sin högra hand för att få.

Det var någon här som skrev att kris är utveckling. Så är det självklart. Det som är så svårt när man är mitt uppe i krisen är att man inte vet åt vilket håll utvecklingen ska ske. Jag skulle önska att jag kunde känna mig så säker som du på att det är rätt att fortsätta förhållandet. Ett tag kände jag som du, men de senaste veckorna känner jag att jag kanske aldrig kommer att bli lycklig med honom igen. Han vet inte vad han ska säga för att jag ska må bra. Han tycks inte fatta att jag vill att han ska böna och be om att jag ska stanna. Eller är det så krasst att han inte känner den desperationen. Fast än så länge vågar jag inte driva samtalet så långt att han skulle kunna säga det för jag orkar inte höra det. Låter väl fegt antar jag, men jag är lite feg.

Kan väl bara tillägga att numera både äter och sover jag igen. Kilona som rasade av har börjat komma tillbaka (tyvärr).

• shootking

AliceT:
    Ikväll har jag både gymmat (första gången på ett helt år) och varit ute och sprungit 2,5 km. Nu r jag trött så jag hoppas att jag kan somna innan midnatt i alla fall. Och det enda jag springer är ut i löparspåret!

Fred:
    Säkert, säkert, panik kan drabba vem som helst, oavsett kön. Och hon har nämnt just spänningen när vi har pratat om det.
    "Hur man än gör så har man arslet bak. Är man för alternativ, typ festar, super, ute och reser osv osv ja då är man inte seriös, är man seriös, ansvarstagande och kärleksfull ja då blir det tråkigt efter ett tag." Visst, kan inte hålla med mer. Lagom finns liksom inte. Vad gäller min "inställning" här hemma så är jag just nu väldigt självisk, pratar inte med min fru när jag inte känner för det och gör det som jag mår bra av. Hon var borta en sväng ikväll och när hon kom hem så drog jag och tränade och sen sprang en runda. Skönt!

Anonym (drummel):
    Du verkar resonera väldigt klokt (numera i alla fall...). Det låter som att du ger din man ett exemplariskt stöd. Hoppas verkligen att ni orkar fortsätta på detta sätt, det låter onekligen som att ni är på rätt väg.

Häxan jia:
    HAr varit borta hela helgen men nu är man tillbaka till hemmet och jobbet igen.

Anonym (isa):
    Jag lider med dig. Just ovissheten hos den andra parten är rent ut sagt tortyr. Men det är bara att härda ut och försöka finna sig själv i en egen identitet istället osm inte bygger på ett förhållande med ens repektive. Håller tummarna för att det löser sig för dig såsom DU vill ha det.

Anonym (*):
    Visst, jag har svårt för att tänka på mig själv i min situation. Men jag försöker verkligen nu. Eftersom jag inte mår bättre av att prata med henne just nu så gör jag inte det. Svarar på tilltal men inte mer. Och jag har på känn att jag får lust att skälla ut henne snart, får se hur det kommer ut ur mig.

Anonym (BEDRAGEN):
    Visst är det fantastiskt, massor med inlägg. Hjälper mig i massor och jag är så glad över alla som läser tråden och som dessutom kommenterar den!
    Känner med dig när du beskriver din "bomb". Jag har så svårt att förstå och känna med de människor som befinner sig i förhållanden och riskerar allt för, precis som du säger, lite sex.
    Angående rädslan för att förlora min fru så känns den just nu inte besvarad. Så det känns som att jag håller på och "lider" i onödan. Men samtidigt så vet jag att vårt förhållande är värt dettal idande, måste verkligen ge det en chans. Och jag kan ju bara hålla tummarna för att min fru kommer fram till samma sak som mig.
    Angående er utvecking och att du nu känner att du inte kan vara lycklig med honom. Jag förstår dina känslor, man vill ställa krav men vågar inte. Vill skälla och gräla men är rädd för att stöta bort. Och av sin partner får man ingenting såvida man själv inte draaaaar ur det ur dem... Suck!
    Bra att du äter och sover. Jag håller också på att komma igång igen, frukost är fortfarande svår men resten av målen fungerar.

Nu är det nog dags att gå och koja snart! Ha det så bra alla och sov så gott!

• Anonym (linastina)

Kanske din fru inte förstår sig på sig själv alls och vad hon har gjort. Kanske hon på något vis tänker att hon inte mera är värd din kärlek efter vad hon gjort och är totalt förvirrad trots att hon innerst inne älskar dig hur mycket som helst.

Man vet aldrig vad som kommer att hända i livet, man kan bara ana och man kan ana helt fel...

• AliceT

God morgon! Bra jobbat det där med träningen nu blev jag stolt hoppas allt känns lite klarare nu.

• AliceT

God morgon! Bra jobbat det där med träningen nu blev jag stolt hoppas allt känns lite klarare nu.

Svar på tråden Det värsta sveket...