• shootking

Det värsta sveket...

Det ultimata sveket...

Här kommer min berättelse om den onsdagen som hädanefter kommer att av mig betecknas som "den svarta onsdagen", dagen som jag vill sudda bort ur mitt liv. Jag försöker att skriva så objektivt som jag bara kan och försöker att utelämna alla syrliga och spydiga kommentarer om min fru då detta inte leder till något gott. Så kära vänner, lite unhappy reading!

Nu har det kommit fram i dagens ljus, sanningen (såvitt jag vet i alla fal), den bistra, hårda, karga och kalla sanningen. Min fru har varit otrogen på värsta tänkbara sätt. Hon har skaffat nytt jobb sedan några månader tillbaka och därmed också en älskare.

Det hela var så planerat att hon (och han) hade gjort allt i sin makt för att hemlighålla detta och deras plan var att detta skulle fortgå under en längre tid. Båda reser en del inom jobbet och då ibland samtidigt. Vilket skulle bli smidigt för dem då de kan få tid med varandra relativt ofta. Båda två var på det klara med att de skulle ha varandra "vid sidan om" sina ordinarie liv. Han med en sambo hemma och min fru med mig hemma. De har båda ett jobb där de kan flexa, ta ut fridagar, köra fys på arbetstid vilket gjorde att de hade en rutin för hur de skulle göra när de skulel träffas. Tex vart min fru skulle parkera vår bil när hon besötke honom för att ingen av hans grannar skulle misstänka något...

När jag helt enkelt fick en magkänsla av att allt inte stod rätt till så skaffade jag fram bevis och konfronterade henne. Hon erkände direkt och mina två första frågor var om hon fortfarande älskade mig och om hon ville fortsätta vara gift med mig. Hon säger att hon inte vill offra det vi har och att hon vill fortsätta. Mitt svar var då att jag vill ha fram allt på bordet. Alla mail, eventuella SMS och MSN-meddelanden, foton, filmer, samtliga tillfällen då de har träffats samt vad de har gjort.

Det jag har fått reda på som hon har berättat är att de har haft sex vid fyra tillfällen och min fru har varit den som har varit pådrivande till detta och tagit initiativ (det har skett på hennes hotellrum vid tjänsteresor). Det har även hänt hemma hos honom vid två tillfällen. De har haft oskyddad sex och min fru äter inga P-piller. Hon har dessutom sugit av honom och svalt... Jag har dessutom läst igenom deras mailkonversationer där de beksriver hur mycket de saknar varandra och vad de har gjort senast de träffades och vad de skulle göra när de träffas nästa gång.

Jag har nu bokat in tid hos husläkaren för kontroll av mig gällande könssjukdomar och om 3 månader så blir det till att boka tid hos infektionskliniken för HIV-test. Jag har också krävt att min fru gör likadant. Jag har också kastat ut henne ur sovrummet så att jag får sova själv där inne.

Vilken j*vla soppa allt är just nu. Hur ska jag överhuvud taget få tillbaka tron på att människan är en GOD varelse och inte OND? Vi har varit tillsammans i 7 år, och har varit gifta i snart ett år. Vi har en son tillsammans som är 18 månader och min fru har en som sedan ett tidgare förhållande som är 9. Vi har alltid haft ett mycket bra förhållande och vi har varit bästa kompisar sedan vi träffades. Vårt förhållande har väl blivit lite slentrianmässigt på senare tid, speciellt efter att vår gemensamma son föddes. Men jag har aldrig tvivlat på att hon är min livspartner. Jag kunde prata med henne om allt, det kändes som att vi verkligen var ett lag tillsammans. Vi mot världen. Min fru och jag har visserligen inte varit några änglar i våra tidigare förhållanden men vi startade vårt förhållande med parollen "no more lies" eftersom vi insåg redan från början att vi ville att vårt förhållande skulle vara länge, länge. Förhoppningsvis tills vi blev gamla så att vi kunde åldras tillsammans. Och vi ska inte tala om hur många gånger som min fru har fördömt otrohet och de som håller på med sådant...

Vad ska jag ta mig till nu? Hur kan man gå vidare efter en sådan här grej? Varför kunde det inte bara varit ett knull på toaletten på krogen efter en för blöt kväll på firmafesten? Det hade varit tusen gånger enklare att komma över tror jag. Varför var det tvunget att vara en överlagd handling som de planerade i största hemlighet och som skulle fortgå under en lång tid framöver? Vid frågor till henne om hur hon trodde att jag skulle må när detta skulle komma fram (vilket det alltid gör förr eller senare) så så hävdar hon att det inte har funnits någon tanke hos henne på det eftersom hon (enligt egen utsago) hade gjort allt som gick att göra för att jag aldig skulle få reda på detta. Detta känslomässiga svek gör så ont, så ont...

Vet inte vart jag ska ta vägen. Fick reda på detta i onsdags och igår var jag hemma från jobbet hela dagen. Min fru kom hem vid 11-tiden på förmiddagen igår och sedan pratade vi ända till klockan blev 16. Jag har inte kunnat äta någonting under gårdagen, fick i mig lite nyponsoppa och dextrolsol igår för att orka med. Idag har jag ätit en talrik fil och det känns som att det är allt jag kommer att få ner. Illamåendet finns där hela tiden. Mår illa av vad hon har gjort. Det var inte roligt att se min fru åka till jobbet imorse. Släppa iväg henne till "honom"... Jag är i alla fall på jobbet idag och försöker skingra tankarna. Det går väl sådär så här sitter jag och skriver.

Vi har beställt tid för rådgivning med början om ett par veckor. Fram tills jag har kommit till någon slags insikt så tro jag mig köra på linjen att vi kan reparera detta. Att jag kan klara av att komma över detta. Men jag är osäker, pendlar mellan hopp och förtvivlan. Grät igår eftermiddag värre än jag någonsin har gjort i hela mitt liv. Problemet är att där finns inte någon som kan trösta mig längre. Min fru kom upp till mig på övervåningen för att kolla hur det var med mig och jag insåg då att hon var den sista personen i världen som jag ville ha tröst av. Känner mig så ensam just nu.

Jag har pratat massor med min bror. Han och jag har bra kontakt. Funderar på att åka och hälsa på honom under 1-2 dagar och bo hos honom och hans familj. Bara för att få komma bort och få lite distans till det hela.

Dags att sluta skriva för mig. Tack för att du lästa min historia.

• Svar på tråden Det värsta sveket...
  • Anonym

Även jag ahr blivit satt i en liknase sits.
    Det är i dag 3 år sedan och jag har låtit maken stanna.
    Ett val som jag aldrig ångrat.
    Vi tog ledigt/sjuksrev oss och åkte till våran stuga, stängde in oss i en vecka och bara pratade.

Var även i väg på familjerådgivningen men eftersom vi pratade så bra med varandra redan så var den ganska överflödigt.

Det gör fortfarande JÄTTEont, det svider och jag mår i blnad väldigt dåligt över vad som hänt.
    Han svek vår pakt...

Det enda jag akn komma på att säga är :

Det blir bara längre och längre tid mellan tårarna.

Första veckan 3 minuter
    Efter en månad va 1 dag
    Nu efter 3 år så hugger det till/gör ont/tårarna kommer ca 1 gång i månaden...

• shootking

Nu har jag varit iväg själv hela helgen och bott och hälsat på min närmaste familj. Det har varit skönt att komma bort från allt och jag har så smått börjat äta mat igen regelbundet.

AliceT: Tja, frågetecknen är många och svaren är tyvärr få. Jag hoppas att jag hittar "lösningen" och att det blir en bra sådan...

Anonym (BEDRAGEN):
    Jag håller med er båda (do och Fred) i att ställa motparten mot väggen och kräva svar. Men som min situation är just nu så har jag inte ens fått något svar på om hon vill gå vidare tillsammans med mig. Det enda svaret som jag får är att hon vill att vi ska "reda ut allt". Ingenting om att hon vill fortsätta leva med mig, inget om att hon fortfarande älskar mig, ingenting! Så att bli arg på henne och skälla löser ingenting just nu känns det som. Ååååååh, blir tokig på henne!
    När det gäller att berätta för den andres fru/sambo så handlar det inte för mig om något annat än att jag helt enkelt vill ha "alla kort på bordet", detta är något som jag och min fru kom överrend om från första början när det hela uppdagades. Hon är dock fortfarande av en annan åsikt, dvs att det inte är vår ensak. Men som jag ser det är inte allt ordentligt "slut" förrens detta är ute i luften.

Anonym (linastina):
    En sak har jag insett: man kan inte vara säker på något innan man själv sitter i skiten. HAde någon frågat mig för en månad sedan vad jag skulle göra ifall min fru skulle vara otrogen skulle jag förmodligen sagt "slängt ut henne på gatan och ledat upp alla hennes saker". Och här sitter man nu... Så annorlunda livet ter sig när man får ett helt annat perspektiv på det. Så en sak är jag säker på i alla fall, du har ingen som helst aning om hur din man skulle reagera!
    Angående hennes reaktioner så har jag nu insett att hon lider massor av detta. Det har kommit en del tårar sen senast och jag ser i hennes blick att hennes ögon är fyllda av tårar, panik och ångest över det som har skett. Hon har aldrig varit speciellt svårläst för mig i och med vårt nära och ärliga förhållande. Att min fru mår väldigt dåligt är säkert.

Angående hennes ovilja att "bestämma sig" för att hon vill fortsätta tillsammans med mig eller inte så säger hon att hon känner sig så förvirrad. Hon säger sig inte känner igen sig själv eller sina känslor längre och hon tror sig behöva mer tid för att komma tillrätta med sitt stormiga inre. Och det hjälper inte hur mycket jag pratar med henne eller "pressar" henne, det finns inget svar där helt enkelt. Så vad ska jag göra? Jag hoppas verkligen att vårt samtal/rådgivning denna veckan kan hjälpa henne att komma fram till vad hon behöver göra för att hon ska kunna reda ut sina något förvirrade känslor. Jag känner att jag har extremt svårt för att göra något överhuvud taget innan jag har fått ett "besked" från henne. Vill hon eller vill hon inte? Är nervös som f*n för samtalet och i förlängningen hennes besked. Skrämmer skiten ur mig!!!
    Angående jobbet, ja vad säger man? Vilja eller ovilja att göra något av situationen, min tolkning pendlar mellan hopp och förtvivlan.

Anonym (Jag skulle):
    Tror inte att jag skulle kunna hålla mig till de nämnda aktiviteterna, skulle nog bli mer än så. All ilska jag skulle ta ut skulle räcka till mycket!
    Tackar väldigt för din beskrivning om hur du tog dig ur "din skit". Jag har börjat att resonera likadant. Försöker att ta hand om mig själv och se till vad jag vill göra och vad jag tycker är kul. Jag kan inte rätta mig efter någon som inget vet och inte har något besked att ge.

Anonym (KÄMPA):
    Angående din fråga om det finns något du kan göra. Jag som sitter här kan säga att om ni har bestämt er för att gå vidare finns det MASSOR du kan göra. Jag utgår nu från mig själv och har ingen som helst aning om detta är generella saker. Ge din man all kärlek du bara har. Och i svåra stunder när han blir arg, besviken eller reagerar på annat sätt så gäller det att orka fortsätta igenom, fortsätta för dig att bedyra din kärlek till honom och att han är den enda för dig. Allt detta kommer aldrig att göra det du har gjort ogjort men det kanske får honom att må en gnutta bättre och i sådana fall så är det värt allt ditt slit.

"ÄLSKA GLÖMMA FÖRLÅTA,men jag vet inte om otrohet räknas in"
    Ett klokt ord från dig. Vi som är med om det får se...

Anonym:
    Jag önskar att jag kunde föreslå detsamma för min fru, att bara åka iväg och prata ut om det. Problemet är att hon är så förvirrad själv så hon har inget att förmedla till mig ännu. En del småsaker har hon kommit fram till men ett första steg mit att kunna lappa ihop något finns det inte ännu. Så jag hoppas verkligen att vår treapi kan ge oss verktyg till att lösa upp de knutar som finns.

Det är svårt att komma hem igen efter att ha varit borta och fått distans till det hela. Nu kommer alla tankar och även illamåendet tillbaka. Har inte kunnat äta något ikväll tyvärr och det lär nog inte bli något imorgon bitti heller. Mår så j*vla dåligt rent fysiskt här hemma. Är jobbigt som bara den. Men jag måste komma igenom natten och morgondagen. En dag i taget som sagts tidigare.

Nu ska jag sitta och kolla på TV tills jag stupar av trötthet så att jag kan somna i min säng sen. Svårt att somna här hemma.

Ha det bra alla där ute!

• AliceT

Hej! Hur mår han`??? Har du hunnit bli gladare eller argare? sådant går i vågor vet du Jag vet inte vad du är för person men gillar du att promenera? Det är den bästa terapin och du får mycket tid att tänka, en massa positiva hormoner frigörs och du tänker klarare.

En fråga. Hur beter sig din fru nu? ledsen, ångrar eller drar hon sig undan, vad vill hon?

Styrkekram

• Needy

Förstår att du går igenom en massa skit.
    Vill bara önska Lycka Till. Hoppas att du finner det du söker. Att livet vänder.
    Jag tycker du verkar vara en toppenmänniska iaf. Kramar.

• shootking

AliceT:
    Promenera är bra. Jag har promenerat en del med nära famlij men kanske borde ge mig ut lite själv också. ska försöka med det ikväll. Angående min fru så drar hon sig undan då hon inte har rätsida på något just nu. Hon säger att hon söker svar som hon inte finner. Hon vet inte alls vad hon vill...

Needy:
    Tack för värmande ord. Just nu känns det bara som att världen är väldigt otacksam. Vill bara leva mitt liv tillsammans med någon som ser mig för den jag är. Och jag hoppas att jag finner detta hos någon i framtiden...

• AliceT

Hej

Din fru säger att hon inte vet vad hon vill? vad menar hon egentlgen då? Vill hon ha substitutet på jobbet? Vad vill du? Jag förstår att du helst skulle vilja ha allt ogjort och en trogen fru, men det har hänt. Min mans förra fru träffade en ny kille när hon var ute på krogen och blev jätteintresserad av, även om deras barn hemma var ca 15månader. Hon kom hem och erkände att hon hade träffat någon och blivit betatt men det stannade där. Deras äktenskap gick i kras eftersom de båda växte ifrån varandra.

Idag kan man se det från ett annat perspektiv, hon är gift och lycklig med den mannen och har ett nytt barn. Minn man har ju mig och en två barn med mig. Deras barn trivs både här och hemma hos mamman, men i ditt fall är det för tidigt och se vad allt detta kommer att ge. Men uttrycket " av något ont kommer oftast något gott" brukar ofta stämma.
    vi får hoppas på att allt löser sig till det bästa.

Jogga på nu i kväll

• Anonym (Berörd)

Skönt att du haft en bra helg, Shootking! Och jag förstår att det är tufft att komma hem igen och vara i allt det svåra igen.

Förstår att det är svårt att hon inte säger vad hon vill. Men det är nog inte för att hon lutar åt att lämna det ni har tror jag. Hon är nog exakt så förvirrad som hon säger. Och såklart hon lider, det tror jag inte du ska tvivla på. Hon har ju vetat att hon har skadat den hon älskar, det sätter ju spår, det måste det ju göra. Jag tror ingen obemärkt gör en medveten skadehandling av egoistiska skäl utan att må fruktansvärt dåligt av det. SÅ mycket psykopati kan det bara inte finnas bland oss människor!

Jag tror också du behöver fokusera på dig själv i första hand nu, tills ni hittar ett sätt att nå varandra igen. Du behöver hitta din bas, det du står på...som inte utgörs av henne.

Sedan kan jag tala av egen erfarenhet, att känslan av ilska, sorg o maktlöshet kommer och går hela tiden. I vissa perioder känns det inte alls så mycket, i andra perioder kan jag skrika rakt ut. Men jag har lärt mig att när jag faller i avgrunden, är det bara att stå ut. Känslorna kommer lägga sig o jag hittar igen en någorlunda balans där jag fungerar.

Jag följer dig...

• shootking

AliceT:
    enligt min fru så kan det inte ha varit några starkare känslor inblandade i hennes snedsteg. Därför bröt hon direkt när jag konfronterade henne. Hon har förklarat för den andra mannen att hon kommer att jobba på vårt förhållande och äktenskap. Vad hon sedan menar med att hon inte vet, det är en bra fråga. enligt mig så borde det ju vara det första som klarnar. Men vi är olika, bra mycket mer olika än jag någonsin trott...

• Jomppelina

Synd att du har fått intima detaljer överhuvudtaget. Det hade du kunnat fått bli besparat, även om du kanske har frågat om dem själv.

• shootking

Anonym (Berörd):
    Det känns så svårt att veta vart jag ska börja någonstans. Håller med dig om att jag bör skaffa mig en egen bas att stå på men hur? På ett sätt så vill jag att vi ska flytta isär tills hon har bestämt sig men tyvärr så bor jag i en stad där jag inte känner så många, förutom de jag känner genom min fru. Detta försvårar ju möjligheten att flytta isär "temporärt" för mig. Men, men, jag får fortsätta försöka hitta vägar till att bygga upp mig själv.

Svar på tråden Det värsta sveket...