Hej sistersledge!
Vad roligt med nya kläder!
Kanske var bra att det började regna, så inte alla pengar gick åt, hihi.
Vilken tur att du vet vad du ska göra med din återkommande mage i alla fall. Att tabletterna fungerar så bra för dig! Även om det är tråkigt att ha magkatarr.
Ja, jag trodde nästan det var ett skämt när jag fick höra att han blivit chef där.
När jag var på undersökning inne hos honom en gång kom en sköterska (eller vad hon var för något) in utan att knacka. Visst, det var jättedumt, men han skällde i princip ut henne inför mig. Han kunde ju bara sagt "Jag sitter med en patient just nu" och tagit det efteråt. Tycker det är så oproffsigt.
Ja, det känns som att jag kan lite mer på kompisens pappa också. Jag har en känsla av, och även hans dotter säger, att han är duktig.
Nej, du skrämde verkligen inte upp mig, det är bra att du nämner allt som går.
Jag känner jut ill gastroskopi och jag har skrämt upp mig själv tillräckligt med det innan du nämnde det.
Mamma kräktes blod och fick svälja en slang. Hon som inte ens kunnat gå till tandläkaren för att hon får kväljningar. Hon var visserligen livrädd innan och grät tror jag, men hon klarade det. Där är jag nog inte lika "tuff". Fast de nämnde ett annat alternativ för henne. Det var något om att sövas ner. fast hon ville inte det, för då skulle hon inte hinna gå på en efterlängtad konsert, så det fick bli slangen.
Nej, jag vet inte heller vad det var för utandningsprov, hon var ganska fåordig.
Så jag kanske har en bakterie i magen alltså? Ja, om det inte blir bättre får de göra ett sådant där prov. Såvida jag inte får hjälp någon annanstans innan.
Jag visste inte om det, så det var jättebra att jag fick den informationen från dig, tack!
Säger jag till läkaren att jag vill göra ett prov för att se om jag har bakterien helicobacter pylori i magen? är det ett utandningsprov?
Kommer inte ihåg om jag skrev det, men jag ska göra avföringsprov. Sköterskan (som för övrigt var trevliogare än läkaren) sa att de inte ska kolla bakterier utan endast om det är blod i avföringen. Är det ett eventuellt magsår de kollar då? Vet du det? Verkar som att de inte skulle kolla något annat, känsn ju lite konstigt. jag är nästan säker på att jag inte har blod i avföringen, men det kanske man inte ser med blotta ögat?
Jag ska självklart lämna in provet i alla fall,d essutom sa läkaren att det var viktigt.
Bra att hon gjorde tester i alla fall.
Jag får nog inte direkt sveda i magen. Är väldigt dålig på att förklara hur det känns, men måste ju försöka. Viktigt att jag kand et när/om hennes pappa ringer också.
Jag har som en slags sugande känsla i magen och så kör det i den. Det kan kurra i den, även fast jag ätit, men oftast blir det soms agt bättre när jag ätit.
Det gör ont över hela magen, i mitten. Inte jätteont, men det känns lite. Illamåendet är värst och jag har även lite fobi för att må illa, så det är jättejobbigt!
Det kan vara som du säger, en biverkning. Var ju jätterädd innan jag tog tabletten eftersom en biverkning var illamående och kräkningar. Skrev till och med en tråd om det innan jag tog tabletten för jag var så enrvös för bierkningarna.
Jag vet ju att mitt illamående är psykiskt också. Har fått ställa in en del saker jag sett fram emot eller som varit viktiga. Bl.a. resor och läkarbesök. Fast så har jag haft länge, det är först nu somd et bröt ut ordentligt!
"Problemet med magbesvär är i alla fall för mig att det tar all min fokusering från allt annat. Går själv bara och tänker på det hela dagen och känner efter hur jag mår. Det är ju inte bra."
Precis så är det för mig cokså, kan verkligen inte göra något annat när jag mår illa! I alla fall inte om jag mår riktigt illa. Då blir jag helt sänkt.
Ska kanske iväg ikväll, har verkligen sett fram emot det, så jag hoppas inte att mitt illamående ska hindra mig denna gång. Det är lite dumt, för just nu mår jag ju redan illa ändå och ser jag fram emot något så blir det värre, så det blir en ond cirkel. Fick ställa in en grej i torsdags och det var ju inte så kul.
Vad kul att du ska gå på bio! Hoppas du får jättekul och slipper ha migrän!
Stackare som ska behöva ha det också! Hjälper medicinen? Stressar du mycket?
Klart att jag uppskattar dina råd!
Tack så mycket, blir alldeles rörd. Du verkar också vara en jättetrevlig person! Inget jag bara skriver för att du skrev det, men det har du nog förstått.
Ha en underbar biokväll!
Kramar!