Hej Sistersledge!
Jag mådde bättre i förrgår, kunde till och med åka in tills tan och köpa present.
Ska på 25-årsfest idag (utan supande, vi dricker inte, så inget dåligt för magen
) och jag vill verkligen inte missa den!
igår blev jag nämligen sämre. Igår natt drömde började mitt illamående och det kunde inte ens släppa när jag sov, för jag drömde att jag mådde illa och kräktes.
Mådde illa hela dagen och kvällen också, så till slut tog jag en postafen. (åksjuketablett mot illamående)
Vet inte om det hjälpte egentligen, men jag mår inte lika illa nu i alla fall.
Skulle se lite av Vätternrundan igår, men det var bara att ställa in.
Jag hoppas ju på att nexium ska hjälpa, för jag klarar inte gastroskopin. Det finns flera skäl:
1. Jag har illamåendefobi. Jag klarar inte av att få en tid hem i brevlådan och gå och vänta och jag klarar verkligen inte av att gå dit den dagen! Har fått ställa in mycket p.g.a. mitt nervositetsillamående.
2. Slangen! Jag kan inte svälja den, är rädd för att den inte ska fastna. har hört att det inte öppnars ig när de ska dra ut den.
Ärligt talat läste jag om gastroskopi igår och jag började storgråta. Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig själv göra den!
Om de kommer hem till mig utan att jag är förberedd och drogar ner mig rejält, (har läst att man kan bli sövd) då kanske, men jag vet ju att det inte fungerar så
Samtidigt vet jag ju att jag får skylla mig själv, det är ju bara jag som drabbas om jag inte gör den.
Jag har alltid haft problem med magen. Det är verkligen nu som det brutit ut ordentligt.
Fast min nervositetsillamående är riktigt jobbig också, det gör att jag får ställa in väldigt mycket. Resor, sjukbesök osv.
De har kollat gluten och laktos, men jag hade ingen allergi mot det.
Det ona i min mage sitter liksom i mitten av magen och uppåt. inget på sidorna. Magen känns även spänd. Är inte hård i magen annars.
Du är ju jättesnäll som frågar och jag vet att det bara är förslag till vad jag kan tänkas ha. Tycker du underlättar för mig när du kommer emd rås och tips.
Jag har ju lökarkontakt i alla fall.
Åh, vad skönt att höra att du sökt hjälpt för din migrän!
Jo, jag vet att det är lättare att ge andra råd.
Är det till samma läkare, eller sökte du privat denna gång? Jag tyckte jag läste mig till att du skulle till samma. Hoppas hon lyssnar på dig nu!
Men oj, sedan tonåren?! Vad hemskt att behöva ha det så länge. Och då menar jag inte att du är gammal, hihi.
Jo, jag förstår vad du menar, kroppen blir resistent va? Fast vad har du haft för val? Jag menar, du kan ju inte gå runt och ha huvudvärk, självklart tar man sin medicin då!
Jag ska absolut tänka på dig, hoppas verkligen det går bra nu! Fast det tror jag att det gör, du är ju emdveten om att det måste ske en förändring.
En massa lycka till!
Kram!