Hej Sitersledge!
Och jag fortsätter skriva att du inte behöver be om ursäkt
Är bara glad och tacksam att jag har någon att bolla mina tankar och funderingar med här på fl!
Nej, VC är bara ett skämt för mig. De är inga riktiga läkare. Eller jo, de läkare som gör ett bra jobb där coh tänker på patientens bästa, de är riktiga läkare! Har träffat EN sådan läkare på en vårdcentral.
Den läkare jag har nu har jag knappt fått hjälp av. Pojkvännen har ibland fått ringa åt mig, för att hon helt enkelt inte lyssnat på mig. Hon har till och med undrat vad vi vill trots att vi upprepande gånger förklarat vad vi vill ha hjälp med. Jaha, bara för att hon krånglar, så har vi fått ringa runt till olika personer, vilka bevisat att vi har haft rätt, ringa läkaren igen och till slut har hon lyssnat.
Nu blev det alltså samma sak igen, men denna gång ringer jag inte tillbaka till henne. Jag byter Vårdcentral.
Lite komiskt att du drar upp detta med akuten, för efter att jag var förtvivlad sa jag faktiskt till pojkvännen, att snart går jag till akuten och sätter mig där.
Grejen är att jag inte kan ljuga, så tyvärr är det uteslutet.
Jag är i alla fall glad att hon på Mag-tarmavdelningen lyssnade på pojkvännen häromdagen. Hon tog till och med mitt personnummer och ställde lite frågor, så nu har de i alla fall lite uppgifter om mig.
Jag har mailat min kompis pappa, då jag inte ville vara till besvär genom att tjata på kompisen, men inte fått något svar. Vet inte om han ens har den mailen, för jag hittade den på nätet. Dessutom kräver jag ignet svar, han är ju inte min läkare. Vore skönt omd et kudne ordna sig på något annat sätt. Får verkligen hoppas att den nya läkaren är bättre, annars smäller jag av!
Åh, vad skönt för dig att ha semester nu, 5 veckor också, härligt! Dessutom tror jag att du tog en vinstlott gällande vädret. Mormor har hört att augusti ska bli varm.
Hon hade även hört innan att det skulle regna hela juli och det stämde ju.
Ja, jag hoppas verkligen att du ska kunna slappna av och slippa den vidria migränen! Hoppas också att din läkare kan förstå dig och ta dig på allvar denna gång! Ska man behöva skälla på läkarna på VC för att de ska lyssna?! Vad är de till för?
Ha en trevlig helg du med, och en underbar semester! Jag ska hålla tummarna för dig att läkarbesöket går bra. Skriv gärna hu det går md det du med.
Kram!