• Malia75

Elaka namn

Ibland funderar jag på hur föräldrar tänker (eller inte tänker).
    Vissa namn är ju som gjorda att mobbas för!

Tänk att heta Ängla/Tindra och vara en svarthårig arg tonåring...kul.
    Eller heta Myra och vara lång och överviktig...kan nog bli många taskiga skämt där. (Eller att vara kortväxt, lika illa!)

Jag tycker att Bror och Sten är konstiga namn också men inte lika mobbningsbenägna.

Jag hade innan jag gifte mig ett efternamn som inbjöd till MÅNGA öknamn så jag vet hur det känns.

Jag vet, nu får jag ducka...men jag tycker det var intressant att se om det finns fler som reagerar som jag?

• Svar på tråden Elaka namn
  • gabbe171

jo kan nog tänka som du ibland när man läser vad mammor o pappor ger sitt barn ett namn men å andra sidan är det inte kul att flera tjejer i klassen heter likadant eller killar oxå! Skrattande

• JooCee

Jag har en väninna vars barn heter maja och noah. Vilket i sig inte är nå roliga/konstiga namn.. Men när man börjar rimma på dem.. maja-baja och noah-toa..

• Peippo

Har aldig tänkt på det så där... hmmm... du har nog rätt. Fast å andra sidan, vill barn mobbas så hittar de garanterat någonting att retas över oavsett vad man heter.

Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
  • Malia75
    JooCee skrev 2007-05-24 07:38:08 följande:
    Jag har en väninna vars barn heter maja och noah. Vilket i sig inte är nå roliga/konstiga namn.. Men när man börjar rimma på dem.. maja-baja och noah-toa..
    Haha...jo det är sant...man kan göra nästan vad som helst med vilka namn som helst....
  • mirakelmamma

Åja, Sten kan nog bli ett mobbningsnamn om man sätter i hop det med fel efternamn, tex Mur. Hur kul kan det vara på en skala??

Jag tror att de namn som blivit så moderna nu, Tinda/Ängla och liknande inte alls kommer att vara mobbningsnamn eftersom de blir så vanliga. Det kommer inte alls vara konstigt om 15 år att se en svarthårig arg tonåring vid namn Ängla.

• Malia75
    gabbe171 skrev 2007-05-24 07:36:21 följande:
    jo kan nog tänka som du ibland när man läser vad mammor o pappor ger sitt barn ett namn men å andra sidan är det inte kul att flera tjejer i klassen heter likadant eller killar oxå!
    Jag heter Maria och har alltid haft fler Marior i min klass, men det har jag inte blivit mobbad för...det har mest varit en kul grej, men visst, FÖR vanligt är inte heller kul. Frågan är hur ovanligt Ängla/Engla/Tindra kommer att vara när barnen börjar skolan?
  • Malia75

mirakelmamma: Ja har man ett sånt efternamn är det ju ännu värre.....det är ju snudd på barnmisshandel!

Ängla Lock
    Myra Stoor

• Malia75

mirakelmamma: Men stackarn.....

• Just A Girl

Tycker synd om alla som heter Ann i för namn och Ahl i efternamn

Why do all good things come to an end...
Svar på tråden Elaka namn