• Malia75

Elaka namn

Ibland funderar jag på hur föräldrar tänker (eller inte tänker).
    Vissa namn är ju som gjorda att mobbas för!

Tänk att heta Ängla/Tindra och vara en svarthårig arg tonåring...kul.
    Eller heta Myra och vara lång och överviktig...kan nog bli många taskiga skämt där. (Eller att vara kortväxt, lika illa!)

Jag tycker att Bror och Sten är konstiga namn också men inte lika mobbningsbenägna.

Jag hade innan jag gifte mig ett efternamn som inbjöd till MÅNGA öknamn så jag vet hur det känns.

Jag vet, nu får jag ducka...men jag tycker det var intressant att se om det finns fler som reagerar som jag?

• Svar på tråden Elaka namn
  • Gutegirl

På vår förra öppna förskola som vi gick till innan, fanns en liten pojke på dryga året som hette Saddam.

Släsh Ignåre
  • Snutte83
    PussPrinsen skrev 2007-05-24 07:56:43 följande:
    Min sambo är stenhård på att vår bebis INTE ska få ett namn som går att rimma illa på...t.ex. Britta som jag tycker är jättefint...!Ett annat exempel är ju Mini - Mini Andrén, okej nu är hon ju supermodell men det är ju inte säkert att alla små "Minisar" blir...
    Om man verkligen vill så kan man nog rimma på dom flesta namn!

Jag fullkomligt hatde när folk kallade mig för "Sara-Rara"... Jag ville ju inte vara rar o söt...
    Jag lider inte av dåligt minne, Jag njuter av det!
  • Malia75

Två små paddlar och en svans skrev 2007-05-24 07:57:50 följande:

Oj vilket deppigt utgångsläge! Tycker TS att högsta prioritet är att hitta ett namn som det garanterat inte går att mobbas för?
    Som vanligt så ska det överdrivas in absurdum....

Nej jag tycker inte det är högsta prioritet. Men ibland tänker jag nog att man kan tänka sig liiite för innan man utsätter sina barn för vilka namn som helst.
    Precis dom du säger hittar barn på saker att mobbas för ändå, räcker det inte att bli mobbad för fel färg på byxorna då? Det är ju lättare att "undvika" än sitt eget namn....
  • Malia75
    Gutegirl skrev 2007-05-24 07:57:56 följande:
    På vår förra öppna förskola som vi gick till innan, fanns en liten pojke på dryga året som hette Saddam.
    Men stackarn...
  • Gutegirl
    Malia75 skrev 2007-05-24 08:00:45 följande:
    Men stackarn...
    Japp.  Han hade bara ett långt ögonbryn också. De satt ihop hela vägen. Han kommer inte att få det lätt.
    Släsh Ignåre
  • PussPrinsen

Jo visst, men det är ju skillnad på att rimma "illa" som blir direkt elaka saker...Så resonerar vi i alla fall

Snutte83 skrev 2007-05-24 07:58:52 följande:
    Om man verkligen vill så kan man nog rimma på dom flesta namn!Jag fullkomligt hatde när folk kallade mig för "Sara-Rara"... Jag ville ju inte vara rar o söt...
  • Bark

Min flicka heter Jasmine, trodde inte det gick att rimma på. Hon blir kalld för Nasse i stället. Hur kul är det?? Barnen tänker nog Nasse som i nalle phu, jag tänker en annan nasse!! Trist. Sen simmar hon och är väldigt duktig och på simningens hemsida blir hon kallad Schasse inte heller kul!!

Pojken heter Timmie oxå svårt att rimma på, så det blev Timpa-Impa!!

• Tulltan

Träffade en gång ett barn som hetter Mirakel.......gaaaah!!!

• Två små paddlar och en svans

Självklart inte så snällt att ge en liten bebis samma namn som en massmördare (Saddam) Men att antyda att det skulle vara elakt att döpa sina döttrar till Ängla och Tindra, det tycker i alla fall jag är att överdriva!

• Malia75
    Bark skrev 2007-05-24 08:04:29 följande:
    Sen simmar hon och är väldigt duktig och på simningens hemsida blir hon kallad Schasse inte heller kul!!
    Chasse? Jag fattar nog inte riktigt....
Svar på tråden Elaka namn