• Malia75

Elaka namn

Ibland funderar jag på hur föräldrar tänker (eller inte tänker).
    Vissa namn är ju som gjorda att mobbas för!

Tänk att heta Ängla/Tindra och vara en svarthårig arg tonåring...kul.
    Eller heta Myra och vara lång och överviktig...kan nog bli många taskiga skämt där. (Eller att vara kortväxt, lika illa!)

Jag tycker att Bror och Sten är konstiga namn också men inte lika mobbningsbenägna.

Jag hade innan jag gifte mig ett efternamn som inbjöd till MÅNGA öknamn så jag vet hur det känns.

Jag vet, nu får jag ducka...men jag tycker det var intressant att se om det finns fler som reagerar som jag?

• Svar på tråden Elaka namn
  • Malia75

Fint med Frida! Och ett välditg naturligt öknamn på det är ju Gunnar.

• jempagirl

Skulle kunna tänka mig en Frida, har dock aldrig sett det namnet som ett sådant rimnamn.

Jag har även en Julia å hon tjuter som bara den när storebror rimmar Julia Fulia.

Sen har jag en gamal kompis som har initsialerna AA. Inget fel, men med en pappa som var glad i att dricka var hon jättekänslig då alla ropade AA efter henne.

• Tjej 83

när alla små nyfödda bebidar som blir döpta till Tindra/Engla kommer ju inte dirket o va ensamna i skolan när de är tonåringar med det namnet!
    finns ju jättemånga.
    min dotter heter Tindra, men visst hon kan la bli en svarthårig hårdrocksbrud.. så vi lyssnar på hårdrock.
    men spela roll med namnet.. De passar la in ändå. eller så får hon ett smeknamn så...

jag har ett vanlig namn o ovanligt efternamn.
    men jag har aldrig blitt moddad för namnet.
    bara för min kläder, hade mycket sport märkes kläder.
    sjukt!

sen de som heter Dick är la inte så roligt för. kanske?
    eller de med samma namn o efternamn.
    johan johansson
    daniel danielsson osv..

men visst finns det många konstiga kombineringar av namn, men man kaninte alltid välja förnamn för o passa efternamnet.

vad passar efternamn som Sten, Mur, Ehn, Älg, Rönn, Lund, Ahl,
    nää då får man ta ett förnamn man gillar o så får de va s.
    hur ofta i skolan säger man bägge namnen ihop??

• Omeega

Tjej 83: håller fullständigt med dig!

skulle min lilla Tindra bli en svarthårig hårdrocksbrud skulle jag bli stolt! Glad

• Tjej 83

omeega
    precis inget fel med det.
    som att heta Stjärna, fast det kanske skulle passa bättre haha

som att säga att heter man Berit kan man inte bli sångerska. hur skulle de se ut??!! bara för att namnet tänker man på en 50åring. men gammla namn kommer ju igen så inget fel..

• jempagirl

Tjej 83) Gammla namn kommer igen.

Jag väntar barn igen nu till midsommar. Å de blivande storasyskonen vill absolut att bebisen ska heta Sonja (kan tillägga att vi heter Aldén i efternamn).

• Valkyriah
    Omeega skrev 2007-05-24 08:29:29 följande:
    Loke2002: ja det är väl nåt super namn som ABSOLUT inte går att mobbas för Loke...fint namn!
    Min son heter också Loke,vilket jag tycker är det finaste namnet som finns såklart.

Tyvärr fick jag höra i en annan tråd att folk som döper stt barn till Loke är okunniga och elaka... och att det kunde gämföras med att ge namnet DEVIL
    I tought your boyfriend that thing you like...
  • Tjej 83
    jempagirl skrev 2007-05-24 10:08:15 följande:
    Tjej 83) Gammla namn kommer igen.Jag väntar barn igen nu till midsommar. Å de blivande storasyskonen vill absolut att bebisen ska heta Sonja (kan tillägga att vi heter Aldén i efternamn).
    heter hon som sjunger så? kass på namn o kändisar hehe.
    men svagt minne att det är så? visst..

gillar Ester, Elsa, Karin, Astrid, Arvid, o några till..
  • Jamirl

Lucifer, stackars unge som får det!

• Malia75
    Jamirl skrev 2007-05-24 10:37:09 följande:
    Lucifer, stackars unge som får det!
    Det hade min jättelustiga lillebror som förslag till barnet jag väntar.
  • Pernilla3

Själv heter jag Emma och det var en finurlig liten kille på lågstadiet som kom på det ultimata smeknamnet; Emma Pemma Fågelskrämma. Det var ju sådär måttligt kul

• nitedrive

Men Tindra och Engla är inga konstiga namn...barn kan hitta på fula rim på allt om de vill.
    Men man skulle ju önska att en del föräldrar tänkte på att det kanske inte är kul att vara vuxen och ha ett rent varumärkesnamn,musikgruppsnamn eller rent av namn som anspelar på politik.Vem har sagt att barnet kommer uppskatta föräldrarnas smak och politik?

• Jamirl

Malia75: haha, ja man har ju olika smak

• MansonDust

Förstår inte varför folk hakat upp sig så på Damien & Lucifer ? Så om en hemsk psykopat heter Noah i en film, då ska inget barn få heta så sen bara pga en film ?

• strummer

Tja, alltså, Lucifer kommer ju inte direkt från en film. Kan inte tänka mig att man skulle få döpa sitt barn till det... Och namn på hemska psykopater från filmer - hur kul är det att döpa barnet till det? Bara flängt.

• Hallau

Just A Girl skrev 2007-05-24 07:47:04 följande:

Tycker synd om alla som heter Ann i för namn och Ahl i efternamn
    Heter Ann i förnamn men inte ahl. Men har ändå fått höra annal när jag var mindre. Sedan är ju Ann väldigt lätt att rimma på flera ord, så jag har hört mycket.
    Spelar nog ingen större roll vad man heter, barn kan mobbas för nästan vad som helst.
  • MansonDust

strummer> Är befängt att låta filmer styra ens namnval överhuvudtaget.

Svar på tråden Elaka namn