• Malia75

Elaka namn

Ibland funderar jag på hur föräldrar tänker (eller inte tänker).
    Vissa namn är ju som gjorda att mobbas för!

Tänk att heta Ängla/Tindra och vara en svarthårig arg tonåring...kul.
    Eller heta Myra och vara lång och överviktig...kan nog bli många taskiga skämt där. (Eller att vara kortväxt, lika illa!)

Jag tycker att Bror och Sten är konstiga namn också men inte lika mobbningsbenägna.

Jag hade innan jag gifte mig ett efternamn som inbjöd till MÅNGA öknamn så jag vet hur det känns.

Jag vet, nu får jag ducka...men jag tycker det var intressant att se om det finns fler som reagerar som jag?

• Svar på tråden Elaka namn
  • GoaSmulan71

Jag vet ett barn som heter Lina Lång. Det är inte heller en smart kombination.

Satt också att tänkte på namnen ängla/tindra och försökte tänka mig de namnen på min svarthåriga 12 åriga hårdrocksdotter. Inser att hon skulle hata mig om hon hade något av de namnen.

Men helt ärligt har jag tidigare inte tänkt tanken.

• Malia75

Just A Girl: Jag har sagt till min syrra att hon borde gifta sig med en Ahl...men det tyckte hon inte var nåt roligt skämt.

• Omeega

vad spelar det för roll om man heter Ängla/Tindra och är en "svarthårig arg tonåring"??????

min dotter heter Tindra och jag och många fler tycker det är ett jätte fint namn!

• Snutte83

Kanske inte elaka men kanske mer brist på fantasi!

Per Persson
    Nils Nilsson
    Petter Pettersson
    Erik Eriksson

osv...

Jag lider inte av dåligt minne, Jag njuter av det!
  • Just A Girl
    Malia75 skrev 2007-05-24 07:49:19 följande:
    Just A Girl: Jag har sagt till min syrra att hon borde gifta sig med en Ahl...men det tyckte hon inte var nåt roligt skämt.
    tyckte hon inte Förstår inte varför
    Why do all good things come to an end...
  • Malia75
    Omeega skrev 2007-05-24 07:49:32 följande:
    vad spelar det för roll om man heter Ängla/Tindra och är en "svarthårig arg tonåring"??????
    Det är liksom motsats till namnet. Som att heta Stor och vara väldigt liten liksom.
  • Malia75

Snutte83: Ja det är extremt dålig fantasi....och likaså att döpa barnen till samma som sig själv.

• PussPrinsen

Min sambo är stenhård på att vår bebis INTE ska få ett namn som går att rimma illa på...t.ex. Britta som jag tycker är jättefint...!

Ett annat exempel är ju Mini - Mini Andrén, okej nu är hon ju supermodell men det är ju inte säkert att alla små "Minisar" blir...

• Två små paddlar och en svans

Oj vilket deppigt utgångsläge! Tycker TS att högsta prioritet är att hitta ett namn som det garanterat inte går att mobbas för? Istället för att välja det man tycker är finast? Om barn VILL mobba så hittar de ett sätt, sen kan det vara färgen på byxorna, utstående öron eller namnet. Finns väl ändå bättre sätt att se till att ens barn inte blir mobbat på, som att försöka ge det bra självkänsla, eller i värsta fall byta skola om det är en problemskola?

Svar på tråden Elaka namn