• Malia75

Elaka namn

Ibland funderar jag på hur föräldrar tänker (eller inte tänker).
    Vissa namn är ju som gjorda att mobbas för!

Tänk att heta Ängla/Tindra och vara en svarthårig arg tonåring...kul.
    Eller heta Myra och vara lång och överviktig...kan nog bli många taskiga skämt där. (Eller att vara kortväxt, lika illa!)

Jag tycker att Bror och Sten är konstiga namn också men inte lika mobbningsbenägna.

Jag hade innan jag gifte mig ett efternamn som inbjöd till MÅNGA öknamn så jag vet hur det känns.

Jag vet, nu får jag ducka...men jag tycker det var intressant att se om det finns fler som reagerar som jag?

• Svar på tråden Elaka namn
  • Gutegirl
    Två små paddlar och en svans skrev 2007-05-24 08:09:58 följande:
    Självklart inte så snällt att ge en liten bebis samma namn som en massmördare (Saddam) Men att antyda att det skulle vara elakt att döpa sina döttrar till Ängla och Tindra, det tycker i alla fall jag är att överdriva!
    Elakt och elakt, man måste ju kolla så att barnet passar med namnet. Sedan, om man är 30 och ska söka jobb så känns Tindra ganska infantilt.Jättesött på en bebis, men på en vuxen?
    Släsh Ignåre
  • Malhin

att döpa sin unge till thindra är inget fel... min yngsta dotter heter de...

• Bark
    Malia75 skrev 2007-05-24 08:12:33 följande:
    Chasse? Jag fattar nog inte riktigt....
    Schasse jag tänker på en sergant innom det millitära!!
  • Loke2002

Malia75: Hur kan man säga att vissa namn är gjorda för att bli mobbade?? Då undrar jag, vad du tänker döpa ditt barn till???

• Två små paddlar och en svans

Gutegirl: När bebisen är trettio kommer nog typ tio procent av landets kvinnor heta antingen Tindra eller Engla så få lär reagera ;)

• Gutegirl
    Två små paddlar och en svans skrev 2007-05-24 08:16:47 följande:
    Gutegirl: När bebisen är trettio kommer nog typ tio procent av landets kvinnor heta antingen Tindra eller Engla så få lär reagera ;)
    Gah, hjälp det har du rätt i!
    Släsh Ignåre
  • Fröken Inga

Tror det är omöjligt att ge sitt barn ett namn som inte går att förvanska till elakt smeknamn. Barn är väldigt uppfinningsrika.

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Omeega

Bara så ni vet så finns det tom de kring 90 år som heter Engla och Tindra!

Herregud! Man lär väl få döpa sitt barn till det man tycker är fint! Punkt slut!

• GoaSmulan71

Jag tänker mer på hur barnet kommer uppleva sitt namn senare i livet än om det är mobbningsbenäget.

• Loke2002

Omeega: ja man kan ju fundera på vad deras barn heter...??

Jag hade namnet Tindra i tankarna när jag väntade mitt första barn, men det blev en pojke som fick namnet Loke.

Svar på tråden Elaka namn