Sniglar skötbord
vet inte om detta är rätt kategori men vill gärna se bilder å få lite tips och ideér från er som har Sniglar skötbord från ikea. De ser ju rätt tråkigt ut som det är men som sagt alla tips och ideér till förbättring mottages
vet inte om detta är rätt kategori men vill gärna se bilder å få lite tips och ideér från er som har Sniglar skötbord från ikea. De ser ju rätt tråkigt ut som det är men som sagt alla tips och ideér till förbättring mottages
När Maja var runt halvåret så skruvade vi dit en hög sarg runt skötbordet. Kanten som var från början kändes lite låg och Maja rörde på sig en hel del. Sargen målade jag vit och klitrade fast fina bokmärken och klistermärken på. Nu blir Maja snart två och skötbordet fungerar fortfarande.
Mollie: Ni borde verkligen gå tillbaka till Ikea och få ert exemplar utbytt eller undersökt. Om det finns flera instabila exemplar är det ju väldigt viktigt att Ikea får veta detta så att de inte fortsätter tillverka måndagsex.
Estrella81: Vem (annat än du då ) säger att man inte får använda skötbordet när barnet fyllt ett? Måste ju dessutom bero på barnets vikt?
Ah, ja, jag såg nu när jag tittade att det t.o.m. står så på Ikeas hemsida. Vore dock konstigt om de tillverkade ett skötbord som klappar ihop av en tvååring.
Estrella: Jag tror tom att det står på skötbordet att det får användas upp till 12 månader... Sonen väger dock bara 11 kg, så jag är inte så orolig. Dessutom märker man ju om det börjar bli rangligt.
man märker nog som sagt om barnet börjar bli för stort för bordet, men ikea skriver nog så för att frånsäga sig ansvaret efter den åldern. Sen är det ju upp till en själv att avgöra om det går bra eller inte!
ia, blev lite nyfiken du har ingen bild på skötbordet ?
Ja, precis. Skulle det hända något så kan vi inte skylla på dem eller konstruktionen. Men jag tycker att det borde vara en viktgräns, inte en åldersgräns. Barn kan ju vid 1 år väga väldigt olika!
bordet har väl bara en tunn massonit skiva i botten , det är väl den som kan ge vika inte stabiliteten till att börja med eller??? men såklart bedämmer man ju själv vad som är för tungt, ett åringar väger ju olika.
Istället för tryckknappar så kan man knyta fast tygstycken med band på kanterna. Blir fina små rosetter. Ska man ha förvaring i sidostyckena så kan det på grund av tyngden kanske vara bättre med tryckknappar.
Vi har ett skötbord från ELFA med trådbackar. Tycker det ser tråkigt och sterilt ut så jag ska sy två sidostycken av vitt lakanstyg och knyta fast. Såg det på en bild på Blocket och det var jättefint. Sedan står det ju mot lite mer damm, smuts och vattenstänk.