• Soof

Viktklubb (aftonbladet)

Hej
    Är det någon som är med i viktklubben på aftonbladet? Jag tänkte höra hur det har gått för er? Jag blev nyss medlem.
    //Soof

• Svar på tråden Viktklubb (aftonbladet)
  • piixelslyna

Jewel84 -> Det går ju utmärkt att fylla i för hand i dagboken. Du klickar bara på "Min dagbok" eller vad det står, och sen letar du upp livsmedlet du har stoppat i dig, och klickar på "lägg till i dagbok"

• Soof

Nu ränkade jag ut om jag skulle äta 2st wasa knävkebröd med leverpastej, en tallrik milda yogurt honung, 1 dl frysta bär hallon och blåbär. då skulle jag vara uppe i 298,4kcal....men på de flesta recepten står det att jag ska äta mellan 4-500kcal till frukost.....men hur kommer man upp till de? Gör det nått om man äter mindre?

• Verkligen

aha.. Ska kolla det nu..tack.. Tycker det är för drygt att följa deras meny..

• Pärla1
    Soof: Jag kommer inte heller upp i det man ska äta till frukost, men då lägger jag till lite extra på tex, fler mellanmål och kanske lite lyxigare middag. Man kan ju lägga in sina favorit livsmedel och recept, sen när man ska ha det en dag väljer jag deet bara i min meny till vänster, lite krångligt...hoppas du förstod Skrattande
  • Soof

Pärla1: oki jag förstod inte så mycket men jag e ju lite trög också men som idag när jag har räknat ut va jag har ätit
    Mat: 1223 kcal
    Motion: -160 kcal
    Summa: 1063 kcal
    och jag ska äta 1882 kcal.....hur gör man då? Är det dåligt att äta mindre än va de har sagt?
    Så här ska jag äta

Protein 10-20%

Fett 25-35%

Kolhydrater 50-60%

Men så här var det uppdelat idag

Protein 21%

Fett 31%

Kolhydrater 48%

Alkohol 0%
    Hur gör jag??????

• Pärla1
    Soof: Tycker det låter mkt med 1882 kalorier, jag ska äta 1448 kalorier och jag vill gå ner 10 kg på 16 veckor. Jag har läst lite om fördelningen av alla kalorier, fett osv, man skulle tydligen inte hänga upp sig för mkt på det, utan bara antalet kalorier. Sedan stod det att man kan räkna in de kalorier man motionerar osv, utan att tänka att man måste äta lika mkt, huvudsaken är att man mår bra. Det står i en liten ruta uppe till höger i matdagboken.
  • Soof
    Pärla1 skrev 2007-06-05 12:49:02 följande:
    Soof: Tycker det låter mkt med 1882 kalorier, jag ska äta 1448 kalorier och jag vill gå ner 10 kg på 16 veckor. Jag har läst lite om fördelningen av alla kalorier, fett osv, man skulle tydligen inte hänga upp sig för mkt på det, utan bara antalet kalorier. Sedan stod det att man kan räkna in de kalorier man motionerar osv, utan att tänka att man måste äta lika mkt, huvudsaken är att man mår bra. Det står i en liten ruta uppe till höger i matdagboken.
    Ja jag har ingen aning??? De stod att jag skulle äta så här mycket....(konstigt jaja) men jag vill gå ner 20kg på 20 v? kanske har nått med de att göra?
    Jag vet iofs inte men men.....just nu är jag uppe i Idag: 1206 kcal och jag har inte ätait middag ännu...men det är så himla svårt tex närjag åt knäckebröd till mellanmål stod det att jag skulle skriva ostskivorna i gram? hur vet man hur mycket de väger? jag hoppas att jag gör rätt.
  • Soof

Men måste jag äta allt som står att jag ska äta???

• Verkligen

hm, jag har följt mitt kaloriintag utan att synda i över en vecka..det resulterade i viktuppgång med 1.7 kg..känns lite surt.. Men från och med nästa vecka drar jag igång ordentligt med motionen..har längtat efter det så jag är taggad... Motionerar ni andra mycket eller håller ni bara kaloriintaget?

• God cares

jewel84: Det är väldigt vanligt att gå upp i vikt först, för att sedan gå ner! Särskilt om man börjar motionera, då muskler väger mer än fett.

Svar på tråden Viktklubb (aftonbladet)