Viktklubb (aftonbladet)
Hej
Är det någon som är med i viktklubben på aftonbladet? Jag tänkte höra hur det har gått för er? Jag blev nyss medlem.
//Soof
Hej
Är det någon som är med i viktklubben på aftonbladet? Jag tänkte höra hur det har gått för er? Jag blev nyss medlem.
//Soof
jewel84: hmmm jag tycker att det låter lite konstigt? eller va vet jag =) jag började att gå halva vägen till jobbet....det tar 1h 15min att gå hela vägen.....men eftersom jag inte jobbar i det mest säkraste områderna i sthlm vågar jag inte gå hela vägen...men jag går 35-40min sen tar jag bussen fram till jobbet. Men nu har jag blivit sjuk så jag tränar inget just nu men jag tänkte förhoppningsvis börja att gå igen i slutet av veckan ...sen ta en sväng till gymmet å gå på gåbandet.Är det ingen som vet om man måste äta allt som de har skrivit med Kcal intaget per dag....hittills så har jag inte kommit upp i det.
Men, de brukar säga att man inte ska låta sig slås ner av att man i början går upp i vikt istället för att gå ner. Vet inte om det gäller bara om man motionerar, men tror att det gäller annars också.
hej hej
hur går dt för er? jag har gått ner 2,5 kg på min första vecka jättenöjd!!!
jag är mycket gladare, piggare, jämnare i humöret, och känner mig framför allt behaglig.
Detta funkar bra för mig. jag tränar 30 min per dag. och stoppar i mig nått var 3:e timme.
*kram*
På 2 dagar har 1 kg försvunnit..Konstigt nog... Men det känns bra.. Även om man har många kilon kvar så känns ändå kroppen bättre.. För att jag vet att jag gör nåt åt fetman nu... Är så nöjd med viktklub..
Petrah: men va roligt grattis!!!! Ja jag förstår att du känner dig piggare å gladare ...det skulle jag nog också gör gu va roligt!!!! =) man blir sporrad när man läser sånt här!
Kram
jewel84: va roligt! Det e ju skitbra för 2 dagar. Jo jag håller me dig man har många kilon kvar men d e så kul att se att folk lyckas! jag har hittils gått ner 0,6kg bara =( kram
angående det här med kalorier.. Jag ska äta 1780 kalorier varje dag. Jag tycker inte alls det är mycket..Innan åt jag ca 2300... Men iaf..Nu när man äter frukost,lunch,middag å mellanmål så är jag inte alls lika godissugen. Förut köpte jag godis VARJE dag, nu är det en vecka sen sist. Och jag är inte ett dugg sugen. Syndade dock och åt en "dammsugare" idag på jobbet.. men jag har inte överskridit intaget..
Är så bra att kunna skriva med er när man undrar nåt eller bara vill ha råd. På måndag börjar jag iaf med motion. Det blir spännande.. Hoppas verkligen på resultat. Har satt som mål 10 kg tills 9 augusti. Och sen 10 kg till. Men jag behöver nog bara gå ner 15 totalt för att bli smal och fin.. Vi får se..=)
Vad har ni andra för mål?
Mitt mål är iallafall ca20 kg tills i oktober....hoppas jag klarar det! Då skulle jag vara jättenöjd! Jag ska göra IVF i slutet av december och ju mindre man väger desto större chans att man få behålla bebisen efter ett ivf =) Jag syndade också igår jag åt en isglass och en liten "ren" vaniljglass på 27g. Men jag hade inte heller kommit upp i mitt kcal antal. När ni inte går efter VK egna recept hur gör ni? Jag går inte heller efter deras recept men jag undrar om ni tar med tex smör som man steker i?
Gick ner 17kg på 18veckor utan att röra på mig mer än vardagsmotion.
Det som är superviktigt är att köpa en köksvåg och verkligen väga allt man äter...jag lovar att man nästan alltid felbedömmer och tror att saker väger mindre än vad det gör vilket betyder att man får i sig fler kalorier än vad man tror!
Köksvågen och att man verkligen skriver in varenda liten smula man äter så kan jag garantera att man går ner i vikt!!!