Viktklubb (aftonbladet)
Hej
Är det någon som är med i viktklubben på aftonbladet? Jag tänkte höra hur det har gått för er? Jag blev nyss medlem.
//Soof
Hej
Är det någon som är med i viktklubben på aftonbladet? Jag tänkte höra hur det har gått för er? Jag blev nyss medlem.
//Soof
Halvblod: oj det var bra gjort av dig! jag hoppas jag me ska klara det. Jag ska gå och köpa en köksvåg jag me då! Ja det är så himla vårt att uppskatta vad saker väger. Ska det vägas innan eller efter det är tillagat? Sen undrar jag en sak till. Vissa produker finns inte ens med i listan hur gör man då?
Nu har jag vägt mig jag har gått ner 2 kg =)
men idag så har jag syndat som bara den....vi hade kvällsmöte på jobbet och de bjöd på smörgåstårta sen till luch så åt jag en mcfeast fullkorn och fruktpåse....inte bra inte bra så nu har jag väl gått upp de jag hade gått ner.
soof: jag tror inte det gör så mycket att man syndar en dag. Det är ju om man håller på varje dag läääänge som man går upp i vikt. jag har nu gått ner 3 kg på 12 dagar o är nöjd
jag motionerar nästan varje dag efter deras motion och min egen. men minst 30 min om dagen. jag har syndat 2 dagar av 12. hur går dt för er?? kram
Men en sak är svårt med viktklubb, dt är att hitta alla saker.....
tex pepsi max och karré osv.... man får alltid ta nått liknande. och sallad får man ju leta efter varenda liten gurkbit i ju, inte så kul. men allt annat är bra!!
har ni minskat nått i midjan?? jag är inte heller ett dugg godisugen som jag åt choklad varje dag innan, nu är suget borta!!!
Petrah: Va bra =) jo jag håller med dig det är lite svårt de där med alla saker vi skulle äta grillad fläskkarre en dag men jag fick hoppa över det eftersom d inte fanns med. När jag äter sallad så tar jag alltid deras bas och lägger i resten sj....typ de har redan bassakerna i tex sallad paprika gurka....då tar jag och lägger i tomat mm sj. Men det är svårt eftersom man inte har nån våg och uppskatta vad allt väger tex om man har smör på mackan och ska uppskatta va de väger när man ska skriva i kg hg el gram. jag ahr inet mätt mig i midjan...har inge måttband måste införkaffa mig det ...samma gäller våg =)
Här är en tråd där lite fler håller till och även skriver upp sina vikter.
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m21676271.html
soof: ja det är svårt att hitta vissa saker. man får söka runt på allt. men jag hade ätit flintastek och satte dt under karré. man får söka på allt för att komma åt nått.
ja, dt är svårt att veta vad saker väger osv oxå. jag har en våg sen innan där jag kan väga, dt är att rekomendera. finns billigt på coop forum tex.
Petrah: ja jag tycker jag har sökt på allt men inte funnit...svårt. Ja jag ska införskaffa mig det. Jag kollade på elgiganten å där kostade en våg ca 500kr de tyckte jag var löite dyrt för en våg. jag ska kolla på coop då =9 tack för tipset!.
Varsegod!!
hur går dt för dig? har du gått ner nått soof???