• Fluffguf

Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?

Det verkar vara en trend att välja udda namn, eller har jag fel?

Bara döda fiskar följer strömmen!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?
  • ericas mamma

näe, ja väljer ett namn jag gillar, o skiter i vad andra tycker

Älskar min prinsessa Erica
  • DIF82

Här var det tvärt om! Jag ville ha vanliga namn, iom att vi har ettt grymt ovanligt efternamn(52st som heter så i sverige - varav min familj är 6av dem). Sen ska de funka i svärsfars hemland med

Alltid - Oavsett
  • blommanigbg

Nej.. Det var viktigt att namnet skulle passa honom... Och att det var ett klassiskt namn. Så det blev Filip...

• Mammasknodd

Jag slits lite itu när det gäller namn. Vill inte ha för vanliga, men inte heller för ovanligt. Gillar dock trenden med gamla namn, som Signe, Albin, Alvar mm... 

Albins mamma
  • CeeJay

Nej, tvärtom väljer jag hellre ett vanligt namn eller rättare sagt jag gillar "vanliga" namn bäst.

För mig är inte ett ovanligt namn eller en udda stavning ett kvitto på att barnet är unikt - det är ju bara ett namn "påhittat" av föräldrarna och varje människa är unik oavsett om man heter Trocadero och är ensam om det eller om man heter Emma och har 5 miljarder "namn-systrar".

• hönapöna2

Ja, man vill ju inte att barnet ska heta som alla andra

• triss i tjejjer

Jag väljer ett namn som jag tycker är fint.. oavsett om alla andra ungar heter det oxå..

(¯`°?.¸ ♥ TINDRA Evelina 030909 ♥ LEIA Emilia 060216 ♥ NOVA Elvira 060216 ♥ ?°´¯)
  • MissKate
    Tindras Leias och Novas mamma skrev 2007-05-28 21:52:08 följande:
    Jag väljer ett namn som jag tycker är fint.. oavsett om alla andra ungar heter det oxå..
    Japp, jag med.
  • Puck76

väljer ett fint namn. har ett vanligt (saga) och ett ovanligt (minn) till mina tjejer

• plutto

Nä, våra barn heter gamla hederliga bonn-namn.

Jag tycker ibland att det blir lite hysteriskt detta med ovanliga namn... Det blir ju synd om ungarna ...

Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?