• Fluffguf

Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?

Det verkar vara en trend att välja udda namn, eller har jag fel?

Bara döda fiskar följer strömmen!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?
  • Fillay

Jag tycker det er himla många udda, konstiga namn. Så man tänker "Vad? Kan man heta så?"

• Nagael

Nej.. det blev bara så att han passa heta det han heter - sen för nästa barn så känns det lite konstigt att h*n skulle få heta värsta svensson namnet då inte brorsan gör det - så det lär väl blir lite annorlunda igen nästa gång men egentligen tycker jag inte att det spelar någon roll. Huvudsaken är att det passar dem och deras personlighet.

• JennieL

Annat...
    Inte ovanligt, men ett namn som ingen annan på byn har...
    Men sen finns det ju alltid personer som får barn nå månader efter en som skiter i sånt så då blir det ändå flera barn som heter Edvin i denna lilla håla

• Dionadel

Vill inte ge mina barn nåt som är jätteudda men vill helst inte att namnet ska ligga på topp 20 listan.

Fördelen med att vänta barn är att man vet var man har dem
  • frejas mamma

Vi skulle aldrig välja ett namn som alla andra väljer. Dels på grund av att alla andra heter samma och att det oftast är tråkiga namn.

• lövet2

Nej, vi har valt vanliga namn. Däremot har det varit viktigt att namnen skulle passa ihop med varandra ...

• Stargirl

Våra två första heter rätt vanliga namn medan dottern som är nr 3 i barnskaran heter väldigt ovanligt. Kul att hitta ett ovanligt namn som man gillar men det spelar ingen roll.

♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • EvilBetty

Nu har jag ju inga barn än så länge, men för mig känns det som att så länge namnet "passar oss" och vi känner att det är ett namn vi verkligen tycker om så spelar det ingen roll om det är nytt, gammalt eller påhittat.

• Axels och Annies mamma

vi ville ha ett namn som vi tyckte var fint och som inte var för långt och krångligt eftersom vi har ett långt efternamn som stavas lite speciellt. Då vi har ett efternamn som är ett släktnamn visste vi att hans hela namn ändå kommer att bli unikt.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • principisessan

Nej.. vill ta namn som jag tycker om.. har alltid varit förtjust i gamla namn och nu ligger de i modet, så då blir det ju ändå relativt modernt namn även fast det inte är på topplistan för populäraste namn..
    Däremot så har jag haft namn som jag alltid sagt att jag vill döpa mina barn till, men nu när jag väl är gravid så tycker jag att de namnen helt plötsligt är skitfula o kan inte alls tänka mig att döpa mina barn till. Sen skulle jag inte välja nåt namn som ska ha konstig stavning för att vara speciellt eller ett som är jättevanligt, som tex kevin, melvin, oscar osv.. blir ju rätt tråkigt

Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?