• Fluffguf

Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?

Det verkar vara en trend att välja udda namn, eller har jag fel?

Bara döda fiskar följer strömmen!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?
  • piixelslyna

Jag kommer att välja ett namn som jag gillar. Killnamnet har jag redan och det är inte ett 10-i-topp-namn.

• Svallin

Jag tycker att det är lite kul att välja ett lite mer ovanligt namn. Inte ett konstigt namn för det. Och absolut inget amerikanskt namn som verkar vara på modet. Vi kommer att döpa vår dotter till My, vilket är lite mitt i mellan i ovanlighet.

Det finns fina namn utan att det behöver gå till överdrift. MEN man döper sitt barn precis till vad man vill!

om man gör det man alltid gjort, får man det man alltid fått....
  • Gakka

Ville ju att hon skulle ha ett namn som är "vanligt" men som inte ALLA i byn heter... Sen behöver man ju inte gå till överdrift heller, med namn som folk inte kan uttala.
    Sen verkar ju Ida vara på uppg¨ng nu, så vi kanske inte lyckades med ett lite ovanligt namn ändå!

• CCA

Det har blivit så "vanligt" med udda namn så jag väljer hellre ett mer traditonellt. Dottern heter Johanna

• game set match

Njae... vi valde en tillräckligt vanligt namn för att det skulle bli lagom ovanligt.

• Miss Lau

För mig var det  viktigt att det inte var ett 10-i-toppnamn. Har själv ett av de vanligaste namnen och ville inte föra den traditionen vidare. Men vi har ändå valt "vanliga" namn utan konstigheter. Mina barn heter Hjalmar, Hedvig och Valter.

• ebbasmamma

min lillkille heter Wolf, jag har alltid gillat det namnet men fick två flickor först

• April Mamma

Nej, det är inte viktigt..vi tog ett namn som vi gillade.

• Moonis

Får väll säga det oxå att vi hade Leo o Isidor som förslag. Leo är ju inte så ovanligt men det blev ändå Isidor för att det passade han bäst

Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?