• Fluffguf

Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?

Det verkar vara en trend att välja udda namn, eller har jag fel?

Bara döda fiskar följer strömmen!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?
  • ninni73a

Självklart ska man ju välja namn man gillar, men jag föredrar att de inte är så vanliga. Ja, alltså, jag FÖRSÖKTE ju med grabbarna men det tog inte lång tid innan varannan unge hette Albin och Felix. Haha.... Dotterns namn är än så länge ovanligt i allafall. Tre i SVerige har samma namn.

• labanolabolina

valde alt 1. det blev nicco på den stora o nu blev det zessa..

• Kristin24

nej, vi tar det som passar barnet...men gillar äldre namn

Go och glad Kexchoklad
  • wellpapp

jag kommer välja det namn som känns rätt för mig, inte som matchar andras, vanligt som ovanligt...

sen så tar jag nog mycket på hur efternamnet låter efter,
    och sambon måste väl ha nåt att säga till om också

• Michas

Yann blev det här

En variant på Jan, Jean osv. Passar utmärkt eftersom vi bor i Frankrike, varken för vanligt eller för ovanligt - och det enda pojknamnet vi kunde samsas om

Skulle det varit en tösa hade hon fått heta Selma Kanske nästa gång...

• MrsJones

Har vetat de senaste 15 åren eller så att min son skulle heta Liam. Att det sen råkat bli populärt spelar mig ingen roll. Dottern har däremot fått ett lite ovanligare namn, Melia. Ville ha internationella namn på barnen eftersom jag bor i Usa och min man är amerikan. Namnen måste funka på båda språken.

• Little Ms Chatterbox

Vi ha tvåstaviga namn på mina barn. Låter bra när man står ute på trappen och gastar sig hes mot lekparken för att få hem barnen till maten

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • timberhochmandie

Vanligt som i "vanligt, hederligt namn", men inget topp tio-namn.

• aktuelle

jag hetet själv maja, det är jobbigt att det är så mycket småttingar som heter det nu. när jag var liten så var det inte speciellt vanligt och det har varit skönt för man har känt sig egen och inte behövt heta maja w (min syster hette anna och det fanns en himla massa av dessa.. så det blev anna w för hennes del) , min andra syster heter moa och jag tycker det också var finfint. Tycker mina föräldrar valt bra namn förutom missen med anna (som är första barnet i syskonskaran)

Jag vill också ge mina barn namn som inte är ngt i stil med måne (odyl) utan namn som faktiskt har rötter, som funnits ett tag, men som inte används i överflöd.

Dottern vår heter Irma efter min mans farmor. Nämn på förslag till nästa barn är : Signe, Aili, Eskil, Alf och Björn.

• FridaE

Jag vill inte att de ska heta som alla andra och jag har lite svårt för vissa namn som är populära idag. Men de har ganska vanliga namn iallafall...

Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?