• Fluffguf

Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?

Det verkar vara en trend att välja udda namn, eller har jag fel?

Bara döda fiskar följer strömmen!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?
  • elia82

Nepp, inte det minsta viktigt

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • Octobers

Här kommer tjejen som ville ha ett udda namn och sen på BB kom jag tillbaka från uppvaket och då hade hennes pappa redan bestämt att hon skulle heta Julia och det är ju helt klart 10-i-topp men det funkar bra för oss.

• dessan59

viktigt är det ju inte, men roligt. mina barn heter Li o Robert. Robert är väll ganska vanligt men fint. Li är taget från Kina, en flod där som heter just Lifloden. och min dotters pappa var där och filmade i början på 90-talet, därav namnet. sen heter hon Nicole som andra namn, det är ju fint. jag tycker att gamla namn är fina, och att vi ska värna om dom.

• SweetStarAngel

Annat, det viktiga för mig var att välja namn som är vackra och börjar på S...Mina döttrar heter Sevanna och Susanna

Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • stepford wife

jag valde annat. Viktigast är att vi tycker att det är fint och att det passar. Håller med TS om att det är poppis att hitta på udda namn och bifogar länk till en underbar seriestripp av Jan Berglin... www.svd.se/statiskt/serier/Default.asp&selectDatum=3
    hmmm...kan inte få det till en länk, ni får kopiera adressen :)

• malachis mamma

Nej. men eftersom min man är Irländsk och vi bor i sverige så väljer vi irländska namn som inte är så vanliga i sverige.. därmot väljer vi inte de namn som stavas "konstigast" för det finns en hel del finurliga stavningar på irland och det funkar där men inte här..... mycket att tänka på

• SaramedM

Ja det var det, vi ville inte att det skulle vara 10 i topp.
    Namnet är vackert tycker vi och väldigt ovanligt bland barn. Ganska vanligt bland 40-talister dock
    Marianne!

• malinn

Svarade annat då jag kan känna att det är lite både och, vi ville inte ha jättevanliga namn men inte heller så ovanliga att det kan bli jobbigt för barnen. Våra tjejer heter Ebba och Smilla. Ebba är ju inte så ovanligt men tufft tyckte vi, just då för tre år sedan var det inte så vanligt heller men sen ploppade upp fler som valde Ebba. Smilla har jag alltid tyckt varit fint och när lillasyster kom var hon självklart en Smilla. Båda våra tjejer har fått sina namn direkt på förlossning, har aldrig tvekat en sekund på namnen.

• Mjauisen

V valde ett rätt ovanligt namn som vi ville att det skulle vara svårt att ge smeknamn till!
    Vincent

• Marlene B

Nej

Man dränker inte bekymren genom att dricka - man bara vattnar dem
  • Kajak

Ja, vi valde annorlunda för vi tycker om det.

Vår dotter heter Aimee, annorlunda namn men vi hade alltid tycka om namn.
    Min sambo hade alltid tycka om namnet, kanske 10 år sen.

Så med tid börja jag lära mig tycka om namnet.
    Så nästa barn ska börja på A om vi kan hitta nåt som vi tycker om.
    Det är bara för att jag o sambo börjar på M så det vore kul OM vi kan hitta nåt fin namn som börjar på A o passar bra ihop med sambos annorlund efternamn.

• Åsa Ystad

Vi ville inte ha dussin-namn. Barnen heter Judith och Aron.

• Helle76

Valde annat då jag vill ha ett namn som inte är jättevanlig men ändå inte ett som är helt okänt.

• Cissela

Nej, det spelar ingen roll- Vi har valt namn som vi tyckt om och som passat till barnet, alla har fått namn inom ett dygn, två av våra tjejer direkt efter födslen. De heter Jennifer, Jessica och Hannah

• jen82

Nej, inte egentligen. Fast jag hade nog inte valt ett namn som låg på top 10.

• Thursday

stepford wife skrev 2007-05-29 19:06:41 följande:

jag valde annat. Viktigast är att vi tycker att det är fint och att det passar. Håller med TS om att det är poppis att hitta på udda namn och bifogar länk till en underbar seriestripp av Jan Berglin... www.svd.se/statiskt/serier/Default.asphmmm...kan inte få det till en länk, ni får kopiera adressen :)
    Visst är den fantastisk? Jag älskar Berglin! Var tvungen att maila den där serien till maken direkt jag såg den
  • 2006ängel

Ja, man vill ju inte att barnet ska heta som alla andra

Svar på tråden Är det viktigt för dig att välja ett ovanligt namn till ditt barn?