• barnensrätt

Förbannat TRÖTT på ungarnas Dagis!

Jag har just (återigen) varit på dagis, då dom ringde jobbet och meddelade att sonen åkt på ögoninflammation, "han kunde knappt se, ögat var helt igentäppt" hette det...

Kommer dit och möts av en sprudlande glad kille som åkt på en vagel i ögat, men hans öga var INTE igentäppt, han kunde utan problem se..
    Jag har ju då aldrigt hört att en vagel är smittsam, undrar vad försäkringskassan säger om man ringer och sjukskriver sig för en liten vagel?!!

Det här är inte första gången sånt här händer, jag har tidigare blivit inringd pga. "att lilleman inte är sig lik" Vad 17 det nu betyder??
    Jag hämtade såklart, inget fel på honom alls!!
    En annan gång ringdes det för då hade dom tempat honom precis då han vaknat från vilan, han hade då 37,5.
    HALLÅ?!! Är det feber? På ett nyvaket barn?
    Alltså inget fel den gången heller.

Och innan jag började lämna hans astmamedicin (förskylningsastma) så ringdes det JÄMT över hans hosta osv... Saken är dock den att dom har ALDRIG behövt ge hon av medicinen nu när dom har den.

Blir sååå j*kla trött bara, här har man precis börjat ett nytt jobb, och dom ringer som idioter för ingenting!!

Vet inte riktigt vad jag ville med inlägget, behövde nog bara häva ur mig, man kan ju hoppas att "fröken" kanske finns här på Fl och känner sig J*VLIGT träffad!

-Jag vet att du vet att jag vet att du vet att jag vet-
  • Svar på tråden Förbannat TRÖTT på ungarnas Dagis!
  • Axels och Annies mamma

Kan du inte prata med dem och ta upp det som hänt och så får du deras synpunkter och du kan ge dem dina.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • barnensrätt

Jo, jag ska göra det, orkade bara inte idag för jag blev ju såå förbannad.
    Jag vill kunna prata lugnt och sansat och det kan jag ju inte när jag är så här arg!

Ska ta med grabben till doktorn i morgon, är väl lika bra att få ett intyg på att det verkligen är en vagel.
    Samma visa med astman, läkaren på allergimottagningen hade då aldrig under sina 30år (typ) behövt skriva ett intyg till dagis så att dom skulle ge honom medicin vid behov!

Någon som vet vad som gäller då barnen "lider" av en liten ögonvagel? Är det smittsamt, vad är det som gäller en veckas sängläge?

• Axels och Annies mamma

Kan aldrig tänka mig att en vagel är smittsamt, men det kanske är bäst med läkarintyg om de är väldigt osäkra på ert dagis.
    Minst en veckas sängläge och isolering krävs nog

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Marija Thomas

Hahaha, exakt så var det för oss igår med. Personalen ringde till jobbet och sa att dottern hade fått ögoninflamation. Mormor hämtade henne och inte en enda gång behövde vi torka henne i ögonen den kvällen eller på morgonen idag så vi lämnade henne på dagis och sa att hon har säkert ingen ögoninflamation...
    Förken var lite sur för att mormor hade snäst åt dom igår så vi ska prata med en av de andra fröknarna ikväll.
    Men det är inte första gången vi får hämta henne "utan anledning", sist så var det för att hon inte hade ätit eller druckit något och de trodde att hon hade jätteont i halsen och inte kunde svälja. Men när jag kom dit så både åt hon och drack...suck man blir så trött...

• barnensrätt
    Marija Thomas skrev 2007-05-31 15:15:10 följande:
    Hahaha, exakt så var det för oss igår med. Personalen ringde till jobbet och sa att dottern hade fått ögoninflamation. Mormor hämtade henne och inte en enda gång behövde vi torka henne i ögonen den kvällen eller på morgonen idag så vi lämnade henne på dagis och sa att hon har säkert ingen ögoninflamation...Förken var lite sur för att mormor hade snäst åt dom igår så vi ska prata med en av de andra fröknarna ikväll.Men det är inte första gången vi får hämta henne "utan anledning", sist så var det för att hon inte hade ätit eller druckit något och de trodde att hon hade jätteont i halsen och inte kunde svälja. Men när jag kom dit så både åt hon och drack...suck man blir så trött...
    Men eller hur?! Man börjar ju fråga sig om det är något personligt... Menar försöker dom med flit sabotera, så att jag inte ska lyckas få en fast tjänst eller?
  • Marija Thomas

Javisst, min mamma var väl ganska irriterad när hon kom dit igår. Dels för att jag hade gnällt om det i telefon, dels för att jag och min man slutar jobbet 2 timmar senare och dels för att hon själv skulle jobba natt (med andra ord kunde hon inte vila inför natten). Så hon sa faktiskt till dom att de kan inte ringa för minsta lilla, för till slut så tröttnar man och tror inte att det är något speciellt men då är säkert barnet sjuk på riktigt...
    Precis, man kan undra om det är personligt!

• barnensrätt

Jag tycker det där va jävligt bra sagt av din mamma.

Ska nog låna den meningen när jag tar mitt samtal med dom!

Marija Thomas skrev 2007-05-31 15:54:35 följande:
    Javisst, min mamma var väl ganska irriterad när hon kom dit igår. Dels för att jag hade gnällt om det i telefon, dels för att jag och min man slutar jobbet 2 timmar senare och dels för att hon själv skulle jobba natt (med andra ord kunde hon inte vila inför natten). Så hon sa faktiskt till dom att de kan inte ringa för minsta lilla, för till slut så tröttnar man och tror inte att det är något speciellt men då är säkert barnet sjuk på riktigt...Precis, man kan undra om det är personligt!
  • Marinara

Det är säkert inte personligt. Det är för ert barns bästa!! Jag arbetar på förskola 1-3 årsavd och vi har Inte tid för sjuka barn.Lite bemannade och stora barngrupper,det är synd om barnet om det inte mår bra och måste vara på förskolan med det tempot där är.Visst en vagel är inget farligt men det kan ju irritera ditt barn och behöva salva.

Prata med personalen så löser ni det på ett bra sätt.

• barnensrätt
    Marinara skrev 2007-05-31 16:06:26 följande:
    Det är säkert inte personligt. Det är för ert barns bästa!! Jag arbetar på förskola 1-3 årsavd och vi har Inte tid för sjuka barn.Lite bemannade och stora barngrupper,det är synd om barnet om det inte mår bra och måste vara på förskolan med det tempot där är.Visst en vagel är inget farligt men det kan ju irritera ditt barn och behöva salva.Prata med personalen så löser ni det på ett bra sätt.
    Tycker du att 37,5 grader på ett nyvaket barn är feber? Skulle du ringa för att barnet "inte är sig själv" Menar herregud vi har väl alla dåliga dagar, han var INTE sjuk!

Och som nu, han lider INTE det minsta utav sin lilla vagel. Förstår du att man börjar undra?
    Kan tillägga att alla dessa samtal från dagis började lägligt nog då jag började jobba.
    (Förlorade förövrigt det första jobbet, hann jobba 2 veckor, varav dagis ringde 5ggr!! pga skitsaker som tex 37,5 i feber)

Vid ungarnas förra dagis ringde dom aldrig över skitsaker, dom ringde när barnen var SJUKA annars INTE.
  • mariemamma

vagel är ju inget att göra åt. Det läker av sig själv. Har haft åtskilliga sådana och det är inte särskilt irriterande.
    Det verkar vara olika från förskola till förskola. Vissa ringer för allt och andra har sjuka barn på förskolan.

Svar på tråden Förbannat TRÖTT på ungarnas Dagis!