Förbannat TRÖTT på ungarnas Dagis!
Jag har just (återigen) varit på dagis, då dom ringde jobbet och meddelade att sonen åkt på ögoninflammation, "han kunde knappt se, ögat var helt igentäppt" hette det...
Kommer dit och möts av en sprudlande glad kille som åkt på en vagel i ögat, men hans öga var INTE igentäppt, han kunde utan problem se..
Jag har ju då aldrigt hört att en vagel är smittsam, undrar vad försäkringskassan säger om man ringer och sjukskriver sig för en liten vagel?!!
Det här är inte första gången sånt här händer, jag har tidigare blivit inringd pga. "att lilleman inte är sig lik" Vad 17 det nu betyder??
Jag hämtade såklart, inget fel på honom alls!!
En annan gång ringdes det för då hade dom tempat honom precis då han vaknat från vilan, han hade då 37,5.
HALLÅ?!! Är det feber? På ett nyvaket barn?
Alltså inget fel den gången heller.
Och innan jag började lämna hans astmamedicin (förskylningsastma) så ringdes det JÄMT över hans hosta osv... Saken är dock den att dom har ALDRIG behövt ge hon av medicinen nu när dom har den.
Blir sååå j*kla trött bara, här har man precis börjat ett nytt jobb, och dom ringer som idioter för ingenting!!
Vet inte riktigt vad jag ville med inlägget, behövde nog bara häva ur mig, man kan ju hoppas att "fröken" kanske finns här på Fl och känner sig J*VLIGT träffad!