• drSteffo

min strumpa är borta!!!

Nu har det otänkbara inträffat!
    Igår kväll försvann min ena Strumpa! Vi letade hela kvällen utan resultat och har nu kopplat in polisen på fallet. De ser detta som ett fall med mycket hög prioritet och har lagt alla tillgängliga resurser på att lösa fallet.
    Strumpan sågs senast igår kväll i tvättmaskinen och försvann någon gång mellan sköljprogrammet och centrifugeringsprogrammet när jag drack kaffe. Vi befarar att Strumpan kidnappats och förts bort från tvättstugan!
    Har någon sett min älskade Strumpa? Jag gör vad som helst för att få den tillbaka.
    Strumpan är svart med texten "Topeco" i grått på.

Jag bifogar bilder på Strumpan.

Strumpan sover:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpbyzthx.jpg

Närbild på Strumpan, där man tydligt ser texten "Topeco":
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpsiybnp.jpg

Strumpan med sina kompisar i strumplådan:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpqeit3o.jpg

Strumpan "chillar" med en cider:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpz0dkxi.jpg

Strumpan chattar med sina kompisar:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phptsdnqs.jpg

Strumpan till höger, tillsammans med sin tvillingbror:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpoch6gi.jpg

Strumpan tillsammans med sin flickvän "Slipsen":
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpib569s.jpg

SNÄLLA! HJÄLP MIG HITTA STRUMPAN!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 16:22:40:
    OBS! KIDNAPPAREN HAR HÖRT AV SIG!

Han skickade följande bild:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpfpx8ts.jpg

Tillsammans med detta brev:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/php7sg3zo.jpg

• Svar på tråden min strumpa är borta!!!
  • Pruppfia

Du kan ju gå till en skoaffär och träffa nån strumpa i smyg? Känna dig för lite, det är inget att skämmas för..jag har sett att dom hänger där i stort sett varje dag. Ett udda gäng, men säkert vänliga. Bara du betalar.

• drSteffo

Pruppfia:
    Nejdu! Det är strumpeförnedrande och vedervärdigt! Hur kan man ens tänka tanken att gå till en glädje-strumpa?

• Pruppfia

Då behöver du ju inte blanda in några känslor..jag kan ju förstå hur smärtsamt det är att mista en strumpa..och att sedan, så snart skaffa en ny..? Jag tror du behöver tid..? Sen kan jag hålla med om att det inte är så regelrätt...

• LillaEllan

mammacatta:

jösses det lät otäckt!!!!!!!
    holl noga koll på dem så de håller sams ananrs kanske en av dina strumpor rymmer i förtvivlan!!!!!

• 2timearound

Faan DrSteffo, det är inte kul när en kär Strumpa försvinner! Vad göra vad göra?? Hmm.... om jag inte såg fel så fanns där fler likadana, kanske bara smyga fram en likadan?

Det vi inte gör idag, slipper vi göra om imorgon.......
  • Mrs Kaffelatte

Har du kollat med organisationen "Strumpans vänner" i din stad?

Jag vet att i Borlänge har de en sån organisation där de tar hand om överblivna strumpor som ingen vill ha eller som de tror sig ingen vill ha.

Där blir de tvättade och lagade så får strumplösa människor komma och köpa dem efter ett tag för en dyr slant bara för att de ska vara mer rädd om sina strumpor.

Ska berätta en liten historia som händ när mormor var på sjukhuset.
    Mormors granne såg mormors strumpa (gammal men vid liv) och ringde Strumpans vänner och de kom och hämtade honom.
    Grannen visste inte vems strumpa det var men tyckte så synd om strumpan för den var såå gammal och sliten så hon ringde.

Men tyvärr så tyckte inte strumpans vänner och den stickkunniga tanten att det var någon idé för mormors gammla håliga strumpa att fortsätta så de gav strumpan en spruta..... Vilket iofs var lika bäst men ändå..

Så kolla med Strumpans vänner i din stad om de kanske har fått in din.

Observera att du kan inte förlita dig på mudd märkningen då det är alldeles nyss som de har börjat med ett register på nummren...

• The Mighty

ryktet säger att det gick en föräldralös strumpa över lilla torg här i malmö i natt... han inte stoppa den men är lite osäker om det var en strumpa eller en socka...

Jag har inga fördomar, jag ser ner på alla!!!
  • jenni84

var den röd eller rosa??? både mina är borta ju,lite misstänksam mot hunden dock....Han ogillar min sambos strumpor starkt och varit ute efter dom länge!Kan han ha fått tag på mina?!......Han ser lite misstänksam ut,kan va i maskopi med drsteffos strumpnappare......måste undersökas!
    The Mighty skrev 2007-06-17 12:41:22 följande:

ryktet säger att det gick en föräldralös strumpa över lilla torg här i malmö i natt... han inte stoppa den men är lite osäker om det var en strumpa eller en socka...
  • Pruppfia

Hann inte "stoppa" den..hahaha! Låg humor..

• mammacatta

Stämningen är lite osäker i lådvärlden hos mig nu. Igår så jag tå-ludd flyga fram och tillbaka i lådan. De hade byggt två fort av gamla trosor och bh:ar, sen satt sportsockarna och raggsockarna i ena fortet och smidde planer. I det andra hade tunnisarna och djuren kärleksfest. Jag måste säga att jag inte tror att raggarna och sportfånarna får vara med på några möten längre.

*make löv nått war*

• TrailerTrash

Jag tyckte jag såg strumpan på en grillfest igår mellan 2200-2215..Den satt och söp rätt friskt men försvann sen med en annan strumpa..

Jag är inte bara snygg,jag är smart också...
Svar på tråden min strumpa är borta!!!