• drSteffo

min strumpa är borta!!!

Nu har det otänkbara inträffat!
    Igår kväll försvann min ena Strumpa! Vi letade hela kvällen utan resultat och har nu kopplat in polisen på fallet. De ser detta som ett fall med mycket hög prioritet och har lagt alla tillgängliga resurser på att lösa fallet.
    Strumpan sågs senast igår kväll i tvättmaskinen och försvann någon gång mellan sköljprogrammet och centrifugeringsprogrammet när jag drack kaffe. Vi befarar att Strumpan kidnappats och förts bort från tvättstugan!
    Har någon sett min älskade Strumpa? Jag gör vad som helst för att få den tillbaka.
    Strumpan är svart med texten "Topeco" i grått på.

Jag bifogar bilder på Strumpan.

Strumpan sover:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpbyzthx.jpg

Närbild på Strumpan, där man tydligt ser texten "Topeco":
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpsiybnp.jpg

Strumpan med sina kompisar i strumplådan:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpqeit3o.jpg

Strumpan "chillar" med en cider:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpz0dkxi.jpg

Strumpan chattar med sina kompisar:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phptsdnqs.jpg

Strumpan till höger, tillsammans med sin tvillingbror:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpoch6gi.jpg

Strumpan tillsammans med sin flickvän "Slipsen":
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpib569s.jpg

SNÄLLA! HJÄLP MIG HITTA STRUMPAN!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 16:22:40:
    OBS! KIDNAPPAREN HAR HÖRT AV SIG!

Han skickade följande bild:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpfpx8ts.jpg

Tillsammans med detta brev:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/php7sg3zo.jpg

• Svar på tråden min strumpa är borta!!!
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Jag tycker att Ts borde skämas!

Om strumpan betydde så mycket  så varför inte hålla den under bättre uppsikt?!

Hmm! Anar ugglor i mossen!

Våga Vägra Vara Viktig
  • mammacatta

Åh nej, jag ville inte säga det, anmäl direk, jag ropar in mina fjorttton bröder å ska ge dig smäll... INGEN ger sig på en STRUMPA!!

Eller så är bara stumpan på korståg.
    Det röstar jag på.

• mamatobe81

du får fan skylla dig själv.
    står ju helt klart att du inte är mogen för att skaffa stumpa!!

jag blir så jäkla irriterad på såna som du, hur tror du strumpan mår nu!? vänta bara till soc får reda på det här! då e det slut på strumpandet för din del, gosse!

mamatobe81 skrev 2007-06-02 00:43:39 följande:
    du får fan skylla dig själv. står ju helt klart att du inte är mogen för att skaffa stumpa!!jag blir så jäkla irriterad på såna som du, hur tror du strumpan mår nu!? vänta bara till soc får reda på det här! då e det slut på strumpandet för din del, gosse!

Prcis så som vilken ansvarstagande strumpägare skulle se på saken!

Du tog orden ur min mun.

Våga Vägra Vara Viktig
  • Roisin Dubh

Den här behövde jag!

◄ The lights have gone out. I'm writing in darkness. ►
  • drSteffo

mammacatta:
    Att försätta byrån i blockad låter verkligen jobbigt. Polisbrutalitet är härligt

Dino78:
    Polisen har redan undersökt Slipsen. Som jag skrev tidigare så fanns det bildbevis för att slipsen inte var närvarande vid kidnappningen: www.filmhai.de/kino/kinoplakat/bilder_0009/rambo_2/gallery1/rambo_001.jpg
    Man har också kontrollerat lagtillhörighet. Tydligen hade Slipsen gått på 3 matcher i år, och är därför utesluten som djyrgårdare. Man tittade även efter spår av THC och amfetamin vilket saknades, och däför var Slipsen utesluten som bajare också.

Mian1, mamatobe81:
    Det är klart att jag skäms. Men jag tycker inte att jag förtjänar ett livslångt straff till följd av några minuters oaktsamhet

LillaEllan:
    Vi har fått ihop nästan 200 000 kronor. Men vi planerar att sälja intima bilder på Strumpan och Slipsen till Fibban för att dryga ut fonden.

"Mian1, mamatobe81:
    Det är klart att jag skäms. Men jag tycker inte att jag förtjänar ett livslångt straff till följd av några minuters oaktsamhet "

Några minuters aktsamhet!??  Men konsekvenserna då? De går ju inte över på några minuter.

Har något medium rådfrågats ännu?

Våga Vägra Vara Viktig
  • Önskan

Det är orons tid, fylld av sorg och bedrövelse, förvirring och förtvivlan. Men hoppet är inte ute! Förtvivla inte, alla strumpletare!

Jag tycker vi alla ska fatta varandras händer och sjunga någon lämplig sång. Jag tänder några ljus och så kan vi gunga i takt till sången. Det finns någon som man kan sjunga i sådana här förtvivlade tillfällen, en svensk kvinnlig politiker använde den såå lämpligt en gång för flera år sedan, vad heter den nu......
    jo:

"We shall overcome...." *gungar i takt med slutna ögon, tänker på strumpan*

(Kriscentret har nu även nattöppet för de som vill samlas och sova tillsammans på madrasser i en stor, varm härligt mänsklig famn! Våra ledord är: Gemenskap lindrar smärtan!)

Svar på tråden min strumpa är borta!!!