• drSteffo

min strumpa är borta!!!

Nu har det otänkbara inträffat!
    Igår kväll försvann min ena Strumpa! Vi letade hela kvällen utan resultat och har nu kopplat in polisen på fallet. De ser detta som ett fall med mycket hög prioritet och har lagt alla tillgängliga resurser på att lösa fallet.
    Strumpan sågs senast igår kväll i tvättmaskinen och försvann någon gång mellan sköljprogrammet och centrifugeringsprogrammet när jag drack kaffe. Vi befarar att Strumpan kidnappats och förts bort från tvättstugan!
    Har någon sett min älskade Strumpa? Jag gör vad som helst för att få den tillbaka.
    Strumpan är svart med texten "Topeco" i grått på.

Jag bifogar bilder på Strumpan.

Strumpan sover:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpbyzthx.jpg

Närbild på Strumpan, där man tydligt ser texten "Topeco":
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpsiybnp.jpg

Strumpan med sina kompisar i strumplådan:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpqeit3o.jpg

Strumpan "chillar" med en cider:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpz0dkxi.jpg

Strumpan chattar med sina kompisar:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phptsdnqs.jpg

Strumpan till höger, tillsammans med sin tvillingbror:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpoch6gi.jpg

Strumpan tillsammans med sin flickvän "Slipsen":
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpib569s.jpg

SNÄLLA! HJÄLP MIG HITTA STRUMPAN!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-01 16:22:40:
    OBS! KIDNAPPAREN HAR HÖRT AV SIG!

Han skickade följande bild:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/phpfpx8ts.jpg

Tillsammans med detta brev:
    www.familjeliv.se/krypin/drsteffo/gallery/php7sg3zo.jpg

• Svar på tråden min strumpa är borta!!!
  • Önskan

Vill bara informera om att jag håller på att samla ihop ett kriscentrum som alla inblandade och övriga som känner oro på grund av strumpans försvinnande kan vända sig till. Ni är inte ensamma!

• drSteffo

Mycket bra initiativ Önskan! Jag förstår att många berörs av detta och jag vill passa på att tacka för det stöd jag fått.

• drSteffo

Polisen låter meddela att man hittat sköljmedel på golvet i tvättstugan. Detta ses som ett genombrott i fallet och vi hoppas att Strumpan snart kommer tillbaka!

• Mrs Kaffelatte

Bara det inte var Grumme sköljmedel för det är för snällt mot miljön, för att det ska kunna vara skyldig..

drSteffo skrev 2007-05-31 20:26:07 följande:
    Polisen låter meddela att man hittat sköljmedel på golvet i tvättstugan. Detta ses som ett genombrott i fallet och vi hoppas att Strumpan snart kommer tillbaka!
  • drSteffo

Mrs Kaffelatte skrev 2007-05-31 22:02:51 följande:

Bara det inte var Grumme sköljmedel för det är för snällt mot miljön, för att det ska kunna vara skyldig..
    Man har skickat sköljmedlet till SKL (Statens kriminaltekniska
    laboratorium) i Linköping för att ta reda på vilket märke det rör sig om.
  • Heisan

Men hallååå! När min strumpa försvann så sade bara polisen att det är sådant som händer.. *skall det vara på det viset* Diskriminering!! Varför är din strumpa viktigare än min, den var ju så söt. Svart med små grisar på... *Jag saknar min strumpa *

• drSteffo

Alla strumpor är lika viktiga! Men just den här strumpan har genom mediabevakning och smart marknadsföring greppat ett hårt tag om många människor.

• mammacatta

Men fallet ligger väl under rubriceringen strumpnappning?
    Jag har kontakter i syföreningen, jag ska se om de kan lägga örat mot några garnrester och snappa upp nåt från mask-världen.

*tittar mig lite hemligt omkring*

Svar på tråden min strumpa är borta!!!