*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
Jag tycker att det är sorgligt!
Verkligen sorgligt!
Har sett den här tråden länge nu, och öppnat den någon gång men bara småläst lite och sen stängt ner den, men nu har den varit igång så länge att jag kände att jag bara måste skriva någonting.
Kan det vara på allvar att man idag, år 2005 fortfarande ligger inne med sådana fördomar att man inte skulle kunna tänka sig att en homosexuell människa skulle ta hand om sitt barn...
För att skydda dbarnet, eller varför då?
Innebär det också att ni skulle slås i spillror om era egna barn en dag söker er uppmärksamhet för att tala om att de är homosexuella....?
Jag inbillar mig ofta att vi har kommit långt i samhället i dag, men det faller som ett korthus om och om igen....
Vad jag hör i mina öron när någon säger att de inte är öppen för människans homosexualitet, så säger den egentligen att jag är en fördomsfull människa, jag har inte kommit speciellt långt i min egen utveckling, jag tror mer om mig själv än min omgivning och då också mer än vad jag faktist är, eftersom jag inte är speciellt mycket så länge jag tror mindre om andra....
Värre än att låta sina barn tas omhand av en homosexuell, betydligt mycket värre, är att stänga in barnet i en sluten värld där fördomar och rasism finns som en naturkliug ingrediens... DET är personer som jag INTE skulle låta mina barn växa upp hos!
PS, om jag har upprepat vad som sagts flera gånger eller lämnat vad ni pratade om i tråden så kan jag förklara det med att jag inte har läst inläggen.....
Tack för ordet!