• Tristan

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Milås:
    det känns riktigt mysigt att få höra någon komma in här med så kloka åsikter och starka argument! Vart fanns du vid elva tiden igår kväll??

• Tristan

Fatima:
    Om GUD är lika självklar för dig som att solen går upp och gud ger oss vägledning och han skyddar oss och lyssnar på oss... Hur kommer det då sig att inte alla barn får samma möjlighet att "komma i kontakt med honom från födelsen".
    Dina barn halkar liksom in som på ett bananskal med allt framlagt och klart medans mina barn inte alls kommer i kontakt med tron på en GUD förrens de är större och då i form av att det pratas om det lite allmänt för att de ska veta att det finns de som tror på "honom/henne".

Varför är det så?
    Är det som Jehovas för dig också, att det finns vissa utvalda?

• Tristan

Är det kanske så att de straffas för att deras moder är en "hycklerska"?

Liksom barn straffas när deras mamma mister livet då moder stenas till döds för att man "uppfattar" henne som en som har varit otrogen...

• Tristan

Utopia:
    Jag vill tala om att jag inte håller med dig ett skvatt och jag kan inte förstå vad det är du finner så intressant och viktigt om än då ovanligt och obehagliggt i det sättet som saker har ventilerats här inne...

Jag tycker det är bara frustrerande att det inte har kunnat hålla sig inom rimliga gränser i diskussionen utan att det har flytit ut i dessa ytterligheter.

• Tristan

Fatima:
    Eh, nej men någonstanns så måste du väl ha en sanning som är större än du och ditt barn och andra dom klarar sig....

Jag undrar varför du tror att (om han nu finns, som han ju SJÄLVKLART gör i din värld) låter vissa barn leva upp sina liv utan att någonstanns någongång på sin livsväg få en möjlighet att komma i kontakt med honom medans andra föds med silverskeden i handen, likt dina barn...
    Är han bara GUD för vissa undrar jag då, och är det meningen att flera miljoner barn bara skall gå under...

Hur du resonerar om att du skulle lämna till en troende familj där det finns en mamma och en pappa, det har jag liksom inte kunnat missa, det var inte det frågan handlade om...

• Tristan

Utopia:
    Det kanske borde vara lika intressant att försöka läsa in andras inlägg då, eftersom jag inte alls menade HUR det lagts fram, utan VAD som lagts fram. Jag är inte speciellt känslig för om man är arg eller upprörd eller speciellt otrevlig heller för den delen och de här små leende gubbarna behövs inte i inlägg till mig.

Det jag upprörs över är att höra vad det är ni tänker och tycker. Alltså, som vanligt står du för precis det motsatta än mig.

Jag ska vara helt uppriktig mot dig Utopia så känns det som om du skulle vara ett troll som har bestämt dig för att "verkligen reta upp någon", men jag vet ju att det inte är så, eller? Men på något vis så lyckas du plocka fram ungefär precis vad som behövs för att jag ska tycka att diskussionen blir jobbig.

• Tristan

universalwomen:
    Ja men det låter ju jättevackert, ungefär som en saga, eller hur!
    Så skulle vi nog alla önska att det vore.
    Tycker du det är så det ser ut?

• Tristan

Fatima:
    Nej jag tror verkligen inte att det är för att jävlas och det tror jag ingen annan tror heller, varför upplever du det så?...
    Men däremot har jag ingen aning om vad du snackar om nu när du drar in vad jag skulle ha sagt? Var vänlig och sitera mig inte med osanningar är du snäll, det UPPSKATTAR JAG VERKLIGEN INTE!!!!!

Fatima, det handlar ju om att DU KÖPER INTE mina argument.
    Så jag är en hycklerska för att du inte förstår mig!
    Jag har ingen aning om vad som får dig att tro på denna boken som du tror är livets ord, det är över mitt förstånd, men du är väl ingen hycklerska för det. Snackar vi lite hybris nu eller, glömmer du bort vem det är som är GUD?

Kan du kanske svara på en sån enkel fråga som jag ställt dig, varför har dina barn föds till att lära känna denna underbara GUD som skapar trygghet och som sprider så mycket i ditt liv och som han väl kommer göra till dina barn också från dag ett, när andra inte ens vet om att han finns??

• Tristan

universalwoman:
    Nu får du väl ta och ge dig!!!!

Går det att säga någonting här inne som GÅR FRAM???
    Självklart är alla barn oskuldsfulla, vad tror du jag tycker????

Men är det rättvist att vissa barn föds i en knarkkvart i Stockholms förort av Mamma Maja som inte ens vet vem Allah är, när en annan mamma som VET att Gud finns kan ge sitt barn till hans beskydd med en gång och som aldrig ens skulle lämna över honom till annat än gifta troende människor för det skulle råda oro på tryggheten..
    Vilken chans och vilken trygghet för henne att sitta med svaren i sin hand!
    Men har man det så gott och så klart för sig så måste man väl sitta med tankar kring alla människor som inte bjuds in till honom? Eller?

Det handlar väl inte om ett barn är oskulen själv eller inte. Jag sitter inte och forskar i spädbarn här, vi pratar väl om GUD?

Måste man flumma iväg i varenda enkla liten grej?
    Man ställer den enklaste fråga och med en gång..vips så flummar vi på rosa moln igen....

• Tristan

Kan du inte svara på den enkla frågan om våra gränser är inlärda när det gäller syskon eller inte?

Vilken enkla fråga!!!!??????????????Jag har väl för fan ingen aning om det, vad tror du jag är "biolog" "forskare" "profet"????

Det är ni som tycker det är enkla frågor och som envisas med att ta upp det som något naturligt och normalt. Jag har aldrig ens tänkt tanken på att det skulle vara något som gemena man sprang runt och gjorde - kärade ner sig i sitt syskon, och har ALDIG hört någon spekulera i frågor likt detta. Och jag har diskuterat MYCKET!!

Nej du, det kan jag inte svara dig på, för jag vet inte!!!

Men jag vet om att jag skule inte uppleva det som välkommet eller normalt om jag kärade ner mig i min bror. Och jag skulle inte acceptera att mina barn blev kärlekspar med varandra, men jag skulle inte ha något problem alls om någon av mina käraste var homosexuella.
    Jo min sambo då det skulle betyda slutet på våran "love story"...

Jag tycker det här är helt sjukt det som skrivs här och jag förstår inte att det inte är fler som reagerar. Jag har ingen lust att sitta här och skriva egentligen, men samtidigt så måste ju något berätta att det är obehagligt, det som händer här inne och att det inte är ok!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in