*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
universalwomen:
Jag är inte ett dugg arg!
universalwomen:
Jag är inte ett dugg arg!
Tack själv
Jag förutsätter att ni som tycker att ni är bättre på att ta hand om ett barn bara för att ni är heterosexuella vet vad det är ni pratar om. Att ni har en verklighetsuppfattning kring vad det innebär att vara homosexuell och vad som skilljer det från att vara heterosexuell. För annars så vet ni ju inte vad ni pratar om, och då vet jag inte vad det är vi diskuterar, eller hur? Så, då har vi uteslutit att det bara är handlar om främlingsfientlighet och en rädsla för det okända som talar när ni debatterar här. Eller?
Alltså tänker jag mig då att ni har ett par stycken homosexuella vänner runt omkring er och att ni lite då och då (åtminstonde) hänger över på en fika i ett homosällskap...
Så till min fråga: Hur tittar ni era vänner i ögonen och säger att
-Nej, jag kan inte hjälpa det och jag vill att man respekterar min syn på saken, och jag tycker inte att det är normalt och det är faktist så att jag inte tror att ett barn skulle kunna leva upp hos er, då ni inte är som "jag".Ni är helt enkelt inte naturliga, normala eller vilka ord använder man i den situationen, you tell me?
Vad förväntar ni er för svar, eller ännu intressantare, vad har ni fått för svar?
Jag upprepar min fråga eftersom jag tycker den är angelägen och jag är nyfiken och det finns ingen som har svarat!
Jag förutsätter att ni som tycker att ni är bättre på att ta hand om ett barn bara för att ni är heterosexuella vet vad det är ni pratar om. Att ni har en verklighetsuppfattning kring vad det innebär att vara homosexuell och vad som skilljer det från att vara heterosexuell. För annars så vet ni ju inte vad ni pratar om, och då vet jag inte vad det är vi diskuterar, eller hur? Så, då har vi uteslutit att det bara är handlar om främlingsfientlighet och en rädsla för det okända som talar när ni debatterar här. Eller?
Alltså tänker jag mig då att ni har ett par stycken homosexuella vänner runt omkring er och att ni lite då och då (åtminstonde) hänger över på en fika i ett homosällskap...
Så till min fråga: Hur tittar ni era vänner i ögonen och säger att
-Nej, jag kan inte hjälpa det och jag vill att man respekterar min syn på saken, och jag tycker inte att det är normalt och det är faktist så att jag inte tror att ett barn skulle kunna leva upp hos er, då ni inte är som "jag".Ni är helt enkelt inte naturliga, normala eller vilka ord använder man i den situationen, you tell me?
Vad förväntar ni er för svar, eller ännu intressantare, vad har ni fått för svar?
Pamela:
Det verkar ju inte vara någon som vill....
Nej, men de har varit inloggade.
Jag ställde ju frågan en gång innan....
Frågan har av någon anledning passerad dem förbi!
Fatima:
Kan du svara på mina frågor ovan?
...åvan skulle det vara!
Så de som är rasister sitter inte inne med en "tro" då menar du?
Är dom främlingsfientliga, bara. Men inte du?
En tro som särbehandlar människor och står upp för att vi har olika värde (i det här fallet pratar vi om vår roll i ett föräldrarskap, vet inte om det är mer ställen där du skiljer dom åt från oss) kan det någonsin göras med godhet och ödmjukhet?
Jag förstår inte hur du kan förklara det med att det är en "tro" och i och med det komma ifrån det faktumet att du särbehandlar folk?
Det kanske fungerar i din krets, men i min värld så är öppenheten för alla människor (oavsett om de inte lever efter mina regler) betydligt mer utvecklad än så.... Skulle ifrågasätta mig själv ordentligt om jag märkte mig själv sitta med sådana övertro om mig själv.....
Men det är klart, det beror ju på att det är den omgivning jag väljer att umgås med, folk som tror på ett lika värde!
Nu ska jag gå för dagen!
Ha en fin eftermiddag och helg allesamman
Mimmi