• 9Kärleken6

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! Skrattande

.?:*¨¨*:?.Ninas mamma.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
  • flisansma

såg nu att det inte stod där om barnavdelningen eller midsommar.
    Det var min mamma som hade läst i en tidning om att innan midsommar så ska de ha utökat babyavdelningen.
    Vet ej var hon hade läst det, trodde det var på deras hemsida

• Realmilla

ok. har hört i slutet av Juni..men man vill ju veta säkert datum så man inte kommer dit o dt inte är klart...skulle ju va trist.
    Men dt borde ju stå något när dt är färdigt tycker man.
    Men de kanske fixar dt nu i samband med att de flyttar ner en avdelning

• krinzon

Vad är det ni skriver om en ny barnavdelning? Har hört flera säga det men vet inte riktigt vad det är som är på G... Hade tänkt att åka dit på mån eller tis. Hoppas på att sulkyn skall finnas då. Men vad menar ni med att man kanske missar ngt??? Det vill jag ju inte heller göra!!!

• Realmilla

Dem har ju redan avdelning med barnkläder barnsaker leksaker etc...men nu ska det tydligen bli en större avdelning större sortiment...

• RaraBarn

OK, nu är planerna att åka till GeKås i sommar.
    Premiär för både mig och min man...

Något särskilt att tänka på innan?
    (förutom att man borde lämna gubben hemma)

Hur länge får man räkna att man blir där?

Tusen frågor i huvet!

• Realmilla

Ha ha..ja lämna han hemma ska du ju definitivt göra...

Men annars....räkna med 6-8 timmar om du ska gå igenom allt i lugn o ro....

ska du pröva kläder tar dt givetvis längre tid en om du hoppar över den avdelningen

Kan va bra att skriva en lista på vad man behöver annars irrar man bara runt.

gå till de viktigaste avdelningarna först o ta dt mindre intressanta sist.

Ta pauser o drick mkt   

Försök hålla humöret uppe...även om dt är svårt...men tanterna är som galna (vi också) och de trängs gärna med vagnarna.

Ställ vagnen någonstans i butiken o gå runt med korg så slipper du trängas med vagn överallt dt tar en evighet att komma fram då.
    Sen går du bara till vagnen då o då och "tömmer korgen"

Undvik Lördagar, Löning och barnbidrag då är mest folk....

Passa på soliga dagar då en del kanske stannar på stranden.

• Realmilla

Glömde säga...

dt bästa är att gå där inne själv....så slipper man titta på sådant man inte är intresserad och och vänta in sällskapet.

Bestäm en träff varje timme istället o prata eller ta en fika...man hinner mest på dt sättet...

• flisansma

jag säger bara, SLÄPP INTE VAGNEN det gjorde jag och den försvann när jag var bland gardinerna. Alltså då hade jag gått igenom allt så det var bara att gå ut och hämta ny vagn och börja om igen. Detta var förra sommaren och min karl var med dit för första gången. Han höll ju på smälla av när vi skulle gå igenom allt igen.
    I år vägrade han följa med. Det gjorde han rätt i. haha

• charmmiss

håller med, släpp inte vagnen, folk rotar ju i dem o tar alla godbitar.
    kommer ihåg när vi var där förra året, o jag var gravid, köpte massa babyprylar, bl.a john lennon spjälskydd och sängkläder. lyckades norpa sista spjälskyddet som låg i hyllan. Såg hur många blivande mammor suktade efter den. Så jag bad min man att ha korpöga på vagnen o sa till honom, vad du än gör SLÄPP INTE vagnen. haha!

• Flaxa1

charmmiss:
    Vi gick in vanliga vägen, gick längs med kassorna till där sulkyvagnarna står (vid sängklädesavdelningen), provade vagnarna (fanns en paraplysulky för ca 170 kr oxå), tog en BMX-sulkykartong och gick till kassan två meter därifrån. Efter att vi betalat den monterade vi vagnen (tog 5 minuter) vid kassan, som låg lite avsides, inte långt från toaletterna vid utgången. Kartongen ställde vi vid en papperskorg (hade lite ågren för det, men ingen sa nåt så jag antar att det var OK). Det var lite med folk vid den här tiden, runt 14.00 en vardag.

Det var jättesmidigt. Vi har haft både bärsele, sjal och Emmaljunga-vagnen med tidigare, men att ha bebisen i en sån här BMS-vagn var bästa varianten.

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3