• 9Kärleken6

Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! Skrattande

.?:*¨¨*:?.Ninas mamma.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
  • zezziz
    Ekorretös skrev 2007-07-23 09:56:48 följande:
    Jag tittade på mams wideneck nappflaska.Fannsi i rosa, blå och någon mer färg.Kostade 35:- eller om det var 39:-
    Blev lite nyfiken; vad är det för nappflaska?
    (Nybörjare du vet
  • Emma Henrik

Tack alla ni som lagt upp bilder, har varit inne o kikat på era sidor.. Ska försöka att också ta bilder på mina fynd, när vi varit där.. Åker om cirka 2 veckor.. Längtar!! :)

• Memoria

Frågar igen om någon missade min fråga.

Tänkte höra om det är någon som köpt vagn nere på Ullared?
    Har hört att det skall finnas tre olika modeller. En superenkel sulky, en sulky med korg och svängbara hjul och en större vagn med fasta hjul.

Är det någon som har bild på vagnen eller något att säga?
    Skulle vilja ha en vagn som har helt handtag som är svängbart , fullt liggläge och bra däck som inte spricker när det är kallt. Har bara tänkt att ha den som en extra vagn, men har ingen aning om de är bra eller inte.

• flisansma

jag har en bild på en av vagnarna med fullt liggläge. Jag skulle ha den som en bilvagn men nu står min andra vagn i garaget hela tiden för den här var superbra och lätt att använda.

• zezziz

Detta skrev Cleo2000 i inlägg 611:

Var på Ullared för ca 2 veckor sedan. Då fanns det 3 olika vagnar.

1 paraplysulky - denna vagn kostade 199 tror jag...

1 "vanlig" sulky med roterande hjul fram - denna köpte jag o den kostade 439 kr, rejäl o med sotr varukorg/sufflett/relativt stora hjul. Billigaste liknande jag sett nya har varit till ett pris på 795:- o det har varit reapris.

1 vagn med fyra fasta hjul som jag snarar skuklle kalla sittvagn än sulky. - denna kostade 6oo ngt...o jag tyckte den var lika klumpig som en vanlig vagn, men en del kankse kallar det "rejält".

Hur som så e jag mkt nöjd med den vi köpte o det är även dottern!

• Ekorretös

Jag är oxå nybörjare.
    Tror wideneck innebär att nappflaskan har större hals och lättare att diska.

Mam har en nappflaska som heter Ultivent som gör att bäbisen får minimalt med luft i magen vilket förebygger magknip.
    http://www.bambino-mam.se/show.php?id=27682

Finns även en annan nappflaska som sägs vara ännu bättre Dr Browns Nappflaska
    http://www.babyland.se/article.aspx?ArticleNumber=CB93

Jag kommer inhandla Dr Browns Nappflaska, såg inte den på Ullared.
    Men Mam Ultivent fanns där.

(¯`°?.¸ ღ ♥ V 25 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • sara lois

åker till Ge-Kås imorgon. Någon som vill att jag kollar något särskillt? Kan ev ta nån bild med mobilen om det är nåt speciellt ni vill se.

• Royalisten

Var just reportage om Ullared på TV4 nyheterna att det var fullt på parkeringen och VDn gick ut i radio och vädjade till folk att INTE åka till Ullared!

• miiian

JISSES!

var på Gekås idag-som TUR var så kom vi tidigt på morronen men när vi skulle hem var det fullstädig kaos utanför och flera mils köer där!

fy tusan!

men lite bilder på våra inköp finns på www.miian.blogg.se
    det fanns massor med fina grejer.

Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3