• Analoga

    Fler än jag som hatar värmen??

    Jag bara måste få gnälla av mig lite! Jag är så less, så less på denna värme! Inte kan man vara ute, och inne är det varmt. Kan inte göra något inne heller, minsta lilla ansträngning så rinner svetten Min kropp är verkligen inte gjord för värme. Min sambo blir så trött på mig när jag gnäller jämt om vädret. Jag vet ju att det inte hjälper att gnälla, men när jag blir så här varm och svettig så blir jag på skitdåligt humör och retlig.

    Är det några fler därute som lider? Vad gör ni för att klara värmen?

    Jag duschar svalt morgon och kväll. Går bara ut i solen om det är absolut nödvändigt, annars håller jag mig alltid i skuggan, och inomhus har jag alltid min kära (vad skulle jag göra utan den) fläkt framför mig.....

  • Svar på tråden Fler än jag som hatar värmen??
  • Lusthan

    Jag känner igen det där. Jag tycker om sommaren, men sommarkvällar är det bästa som finns. dagarna då flyter jag bort. jättejobbigt,

  • W Panthera tigris

    en till här .. hatar sommaren .. HATAR solen
    fy fan för värmen
    allt ovanför +18 är en förbanelse ..
    bäst är det när det är hhmm 14-15 grader
    till och med min dator svettas när cpu fläkten har gått upp med 1500 varv :/

    vi borde ha en lag mot värme
    vinter rules

  • Charlie dont surf

    ååh nej lite värme, här var det 37grader idag, 80% luftfuktighet.

    1a Skaffa en AC.
    alt.
    1b. Flytta.

    3. Sluta klaga.

    "Tänk på barnen i Afrika" eller nåt som PK-dryga folk brukar säga.

  • guild

    jag la ut termometern på min altan...den gick i botten direkt. Stannade på +50 grader...puh...!

  • ungmammaopappa

    Jag! Jag får huvudvärk, visst är det skönt på något sätt att sommaren är här och man blir gladare av ljuset men jag går knappt ut :P

  • Gilmore Girl

    Jag älskar värme och vackert väder, men någon måtta får det vara!  Cool
    JAG tycker att det är lite väl varmt nu...

    När det går upp mot 30 grader är det inte alls kul... men kroppen acklimatiserar sig efter några dagar och då blir det lättare, så de första dagarn i en värmebölja är alltid tuffast!
    Kanske fler av er har erfarenheter av det; när man åker till ett hett land på vintern är det skitjobbigt de första dagarna tills kroppen har vant sig!

    Nackdelen med Sverige och vårt annars så kalla klimat är att vi inte är utrustade med ac-anläggningar högt och lågt, vilket vi ofta möts av när vi är utomlands och det är hett...

    Så nog är det skönt med värme, men det får gärna hålla sig en 5-8 grader lägre (typ 25 grader i skuggan) än vad det är just nu!

    Men håll ut, antingen vänjer sig kroppen, eller så -vilket är mer troligt- så blir det snart svalare! Vi bor ju i Sverige för 17 gubbar och de svenska somrarna är inte såhär

  • Heisan
    Charlie dont surf skrev 2007-06-10 14:58:54 följande:
    ååh nej lite värme, här var det 37grader idag, 80% luftfuktighet.1a Skaffa en AC.alt.1b. Flytta.3. Sluta klaga."Tänk på barnen i Afrika" eller nåt som PK-dryga folk brukar säga.
    Har inte sparat till en ac till denna sommar, men nästa är det så självklart, nej jag tänker inte flytta, nej jag tänker inte sluta klaga.. Barnen i Afrika har mina djupaste sympatier.
  • Tossi77

    Det är lite konstigt ändå att det är "fult" att klaga på värmen. Jag menar, vem kan på allvar tycka att det är skönt med denna hetta? 29 grader inomhus.... jag tror jag avlider!

  • Analoga

    Härligt att se att jag har många "anti-värme-kompisar" Just nu mullrar det lite här och är mulet så det känns riktigt hoppfullt hi hi

  • miniGrynet

    Här regnar det, vräker ned!
    Skönt att det rensar lite i luften faktiskt... luktar så gott när det regnar! Mysigt!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mippemutt

    Önskar att det kunde regna här med!! Är redan genomsvett och dagen har bara börjat. Måste packa här på kontoret. Ser fram emot svalare väder.

  • annroll

    Avskyr när de e så varmt jag med. går inte ut om de inte är absolut nödvändigt. FAst regnar de, blåser eller är under 20 grader typ så är de lungt. Jag får soleksem så behöver ha långärmat o långbyxor på mig o de e varmt... hoppas denna värme lägger sig snart.. =)

  • Axels och Annies mamma

    Jag har just nu 31 grader på kontoret och ska försöka arbeta i denna olidliga hetta. Just nu hatar jag värme, tycker dock att det kan vara trevligt om jag är ledig och ligger i skuggan utan att behöva göra ett handtag.


    Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • sockenos

    Avskyr denna värmen ! Och just nu bor vi på tredje våning, och här uppe är det skit varmt. Jag är högggravid och har en son på 17 måader, så varje g¨ng jag ska gå ut med hundarna måste jag bära min stora meg och min son ner och upp för ALLA trappor. Jag tror jag drö. Totalt genomsvett blir jag. vill knappt gå ut ! Duscha och byter kläder hela tiden känns det som. Går runt i enbart bikiniöverdel och korta korta pyjamas shorts om dagarna. Snart ska vi i alla fall flytta til en fin marköägenhet med stor trädgård till. Ska bli sååå skönt !
    Dessutom hatar jag alla jädra knott och mygg och fästingar som kommer fram på sommaren. Över 20 grader behöver det inte vara, och gärna lite mulet och lite vind i håret. DÅ trivs jag !

  • Stefan99

    Usch jag hatar den så mycket, föredrar vintern nu när man börjar bli i klimakterieåldern, detta trots att jag är kille


     

  • Mentat

    För rätt många år sedan hade jag semester då det fyra veckor i rad var strålande sol och ca 30° varje dag. Det var det sämsta semesterväder jag någonsin har råkat ut för!
    Visst, jag vet att många älskar värme, reser till Medelhavet eller Thailand etc men det är inget för mig. Min favoritsemester på sommaren går till Alperna - på 2000 m höjd är det ytterst sällan för varmt... När det går över 25° mår jag inte bra längre och nej, det är inget jag lyckas anpassa mig till efter några dagar!

  • Stefan99
    Mentat skrev 2020-08-25 12:30:19 följande:

    För rätt många år sedan hade jag semester då det fyra veckor i rad var strålande sol och ca 30° varje dag. Det var det sämsta semesterväder jag någonsin har råkat ut för!
    Visst, jag vet att många älskar värme, reser till Medelhavet eller Thailand etc men det är inget för mig. Min favoritsemester på sommaren går till Alperna - på 2000 m höjd är det ytterst sällan för varmt... När det går över 25° mår jag inte bra längre och nej, det är inget jag lyckas anpassa mig till efter några dagar!


    Kanarieöarna kanske kan vara något för dig med ca 22-23 grader på vintern, den sortens värme uppskattar jag mest, blåser också alltid lite lätt på Kanarieöarna, har aldrig upplevt värmen där som olidlig, men det kan den bli i Sverige om man bor i inlandet och inte har något bra badställe.
    Faktum är att en dag som denna i Sverige med 18+ och sol är också jäkligt behagligt, hösten börjar komma och luften är nu mycket klarare.
    Årets Augusti har varit varm och klibbig, man har inte kunnat sitta i solen någonting för då har hela ansiktet varit blöt av svett efter 5 minuter.
Svar på tråden Fler än jag som hatar värmen??