• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • smulan 75

Minns ni metallprydnads cyklarna(med gummi däck)? hade en rosa flickcykel o en cerise med bockstyre o så skulle man ha en vas med dessa prydnadsblom bollar i olika färger fanns,vita,svarta,blå,lila,rosa,cerise o gula mm. gärna blanda olika färger som en bukett samt tulpanerna i trä man gjorde i träslöjden med blad till samt gympapåsen o bagen man gjorde i syslöjden o när man hade en stund över så sydde vi egna hårgummiband av resttyger

• dexterswife

Jag hade både dunbollar och trätulpaner!
    Och självklart sydde man hårsnoddar!

• Isens mamma

Även vuxna hade overall på vintern, minns att min mamma hade en i mintgrönt med lite pastellfärgade aplikationer på.

• smulan 75

Minns en björn/nalle från min barndom tror han hette Paddington ngn som minns el hette han nåt annat? hade även påslakanset i dunderklumpen

• Hella182

Var det inte paddington som mumsade marmelad och hade röd mössa och blå jacka på sig?

• grynet80

Lp- skivorna, man fick inte hoppa när man spelade för då blev det hack! Telfonautomater man la pengar i. Dom är väl helt utrotade nu..

• Rauur
    Hella182 skrev 2007-06-27 15:19:36 följande:
    Var det inte paddington som mumsade marmelad och hade röd mössa och blå jacka på sig?
    Du har så rätt så :P Har ett påslakan med honom:P
Svar på tråden Saker vi minns!