• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Cavatine

Apropå film: Movieboxarna!

Jag har berättat på jobbet hur det gick till när nån hade extralyxigt barnkalas o pappan (oftast) plockade fram movieboxen. Då var det fest! Det var så exotiskt, jag har fortfarande svårt att hitta ord som beskriver känslan av hur stort man tyckte att det var!

• healin

luktfästisar... gnugga å lukta, mina lukta kanel, luktar fortfarande om den som sitter på min barndoms dörr

• Kay T

Kommer ni ihåg bindorna?! Jag minns mitt första paket bindor som var det där paketet som såg ut som jeans, tror det var Libresse. De ansågs vara osynliga, därav tajta jeans på förpackningen, men i själva verket var de ju gigantiska iallafall om man tittar på tjockleken. Vilket skämt om man jämför med dagens supertunna bindor!

• smulan 75

Jag kommer ihåg de "jeans bindorna" fattade efter ett tag att jag hade satt dom fram o bak Vet inte om jag skrivet detta innan men hade dockor som hade olika lukter på håret jag hade jordgubb minns jag,samt doft pennor Samla även på bokmärken de med glitter var finast/dyrast om man bytte minns jag.Samlade även på kaffeservetter o tiggde av mammas alla vänninor samt farföräldrarna gärna 2 st då för då kunde man ju byta den ena helst tunna o glittriga skulle de vara

• Isens mamma

Hahah!! Jag minns de där bindorna! Tyckte paketet såg så vuxet ut!

• smulan 75

Minns när man hade kalas som liten då var det Disney klassikerna som gick varma, Robin hood,snövit mfl såg med projektor på uppfällbar duk o man var extra poppis o pappa(i mitt fall)när vi sett filmen spolade hela filmen baklänges o alla skrattade hela tiden. Minns även i mitt rum att jag hade en Djungelboken vägg av tapet med alla figurer på,samt i gillestugan en hel vägg som en bokskog o i gästrummet en solnedgång/hawaii vägg ha ha

• Kay T

De där dockorna med hår som luktar kommer jag också ihåg. Tror jag hade en med rosa hår som luktade jordgubbe.

Samlade också på kaffeservetter. Finns såna kvar?

• Jewell

Tripar som var formade som pyramider

Svar på tråden Saker vi minns!