• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Minimum
    lokisse skrev 2007-06-24 21:43:55 följande:
    ja och domdär som hoppade och poppade i munen kunde gjöra riktigt ont i bland.
    Ja och bet man i en stor bit som inte poppat så smällde det bra i tänderna!
  • lokisse

ja och dom kunde liksom fasna pa tungan om man var lite torr i munnen. men gott var de (barn är konstiga)

• Believe In Faith

...vet inte om detta är så längesen,men jag kom å tänka på de där formade prislapparna som var vita påena sidan och röd/orange på andra sidan.....sen var det ju öppningen på läskburkarna förr och på glasflaskorna var det med en annorlunda historia med ngt mjukt innanför kapsylen

• Kay T

Minns ni gåtorna man fick med Päronsplitt?

CarpeDiem74: jag minns de där läskkapsylerna.
    Kommer också ihåg att det inte fanns PET-flaskor, utan man fick en sån där 33-cl glasflaska på fredagen och lördagen, typ sockerdricka eller pommac eller Champis eller nåt annat halvdassigt som föräldrarna plockat ner i backen.

På tal om läskbackar, så var de ju större förr (gula eller gröna). Fyrkantiga liksom. Minns inte hur många som rymdes, men det var några fler än idag.

• HellviHumle

Kay T skrev 2007-06-25 10:50:18 följande:

På tal om läskbackar, så var de ju större förr (gula eller gröna). Fyrkantiga liksom. Minns inte hur många som rymdes, men det var några fler än idag.
    25 st
  • Giron72

Det är så roligt att läsa och minnas...

Kollade in GBs nostalgi sida...guuud vad jag saknar glassarna Pommac och Snack!

• smulan 75

Hittade en sån grön läskback i förrådet när vi flyttade men jag kastade den Saknar gb-glassarna Grodan,x-17 samt finger de var mina favoriter som liten

• Believe In Faith

Mitt minne står stilla just nuCool

ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • Cavatine

Jag hade rullskridskor som var ett par riktiga skridsko-skor med fastsatta hjul. Hjulen satt som under en bil, alltså inte på rad. Jag var mycket avundsjuk på "riktiga" rullskridskor med neontryck o hysteriska mönster.

• smulan 75

Lite filmer då: Alla Tillbaka till framtiden,Tootsie,Dirty dancing,Footloose,Flashdance,Karate kid,Rambo,Commander,Fredagen den 13,Terror på elmstreet,Carrie,Omen,Girl´s just wanna have fun,Fira med ferris,Who´s that girl,Susan var är du?,Gilbert grape,Rain man,Top gun,Coctail,Stjärnonas krig,Star wars kommer ihttp://www.imdb.com/title/tt0092099/nte på ngn mer ftf www.moviemix.nu/filmrec.asp

Svar på tråden Saker vi minns!