Vad har ni i lön???
Arbetar som inköper och är utbildad affärsjuris. Jag tjänar 22 300:- kronor i månaden.
OK tycker jag.
Arbetar som inköper och är utbildad affärsjuris. Jag tjänar 22 300:- kronor i månaden.
OK tycker jag.
Om jag och en kollega gör EXAKT samma jobb och är precis lika duktiga på det så ska vi ha lika lön, oavsett om jag eller den andre inte har/har utbildning.
Jag är självlärd, eller autodidakt som det också heter, och har mycket bra lön. Jag har lärt mig yrket "the hard way". Om andra klarar av jobbet lika bra med utbildning i bagaget, fine.
En del yrken _måste_ man ha utbildning för att kunna utöva och de ska naturligtvis ha bra betalt.
Jag är arbetslös men får ändå ut ca 9500 kr i månaden från a-kassan, precis lika mycket som min kille som jobbar heltid på samma ställe sedan 5 år.
??Sverige är konstigt ibland... Visst är jag glad men det känns konstigt att plocka ut alla dessa pengar fast man är hemma...
Att utbilda sig bara för att det är kul... Jag kanske är konstig, men jag ser det som en investering och jag förväntar mig att få ut någonting av det, både i form av ett mer givande jobb och bättre betalt än det jag hade innan. Jag är inte nöjd med att sitta med studieskulder och få samma lön som innan, eller ännu värre, gå tillbaka till gamla jobbet. Det skulle kännas som att köpa en ny bil och sedan ge bort den och behålla den gamla. Riktigt så generös är inte jag iaf.