Vad har ni i lön???
Lokalvårdare,83:- per timme jobbar ca 140 timmar per månad vilket då slutar på en månadslön på 11620:- men jag jobbar ej på röda dagar och skollov och då får jag ej betalt heller så jag får sällan full lön.
Lokalvårdare,83:- per timme jobbar ca 140 timmar per månad vilket då slutar på en månadslön på 11620:- men jag jobbar ej på röda dagar och skollov och då får jag ej betalt heller så jag får sällan full lön.
23900 kr/mån - arbetsuppgift? 4-9 lärare ma/no. 4,5 års utbildning och 5 års arbete i yrket. Det sägs att lönen kan öka fort i början för att sedan "plana ut" till förmån för nytillkomna med lägre lön.
24000:- för en biträdande butikschefstjänst. 1 års internutbildning. 5 års studielån- som inte har med jobbet att göra...
Jag är kirurg och tjänar 31000 plus jourkomp, vilket brukar ge en lön före skatt på mellan 35 000 och 40 000.
Ligger på 25.000 (brutto), är i LM-branschen, 2 års erfarenhet.
Mannen ligger på chefslön runt 60´tror jag
6800:- i månaden. (har ingen utbildning o jobbar bara 50%)
klarar man sig inte så långt på, men jag kompleterar med bostadsbidrag, barnbidrag och underhållsstöd. så det funkar.
Till linis81.
10.000 efter skatt för ett telefonistjobb på 75%?? Det är väl en rätt okej lön, eller??? Jag skulle jubla om jag jobbade bara 75% och fick ut 10.000...
För det är väl efter skatt du menar ? (för det är ju vad "rent" betyder)
Citat: "Lön och lön
Jag har 9506 + 3400 + resterande från soc".
Nästan 13000 och ändå får du socbidrag??? Inte för jag vet nått om din situation men....13000 är ju en summa man faktiskt klarar sig på (enligt vissa normer)...hur fasiken kan man få socbidrag på det??
Ni som svara på inlägg och hänvisar till ett visst klockslag...var ser man dessa klockslag???
Jag fick lov att kopiera texten jag svarade på här så folk vet vems inlägg man svara på....
Jag är arbetslös och får ut ca 8200/mån efter skatt. Har hoppat in och jobbat extra som telefonist ett par gånger på helg och får då 64kr/timme plus 50 per samtal jag tar emot. En bra dag kan det ge över 150 kronor per timme.
Sambon jobbar som resurslärare. Han har väl inte den bästa lönen men med tanke på hur mycket han är ledig (alla lov) och ändå får samma lön så har han det bra tycker jag.
Vi har hus med lån osv, men inga barn (än så länge) så vi klarar oss utmärkt.
...50 öre per samtal menade jag..inte 50 kronor. Men det förstod ni säkert