Vad har ni i lön???
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Doktorand med 6 års universitetsutbildning i baget: 13500 kr i utbildningsbidrag, skattepliktigt men sociala förmåner ingår ej, dvs föräldrapenning grundas ej på detta belopp utan på de futtiga 3500 kr jag har i assistenttjänst
Förhoppningsvis får jag behålla utbildningsbidraget under mammaledigheten.
Läkarsekretare med 15 800 före skatt... lågt som tusan... :o(
Jag är arbetslös och får 4900:- att leva på...
Jag är arbetslös och får 4900:- att leva på...
Inget lyx, inga nya kläder, absolut ingenting.
Undrar när jag ska få råd att köpa nya byxor? Alla andra är det hål i...
lärare är jag. Har urusel lön 17860kr, enligt mig själv ät jag värd mer, minst 19 000.
Hade ingen aning om att sjuksköterskor hade så hög lön..... jämfört med oss andra som jobbar i sjukvården och som har lika lång utbildning (faktiskt).... jösses....
Ja ja de e la bara till å säga grattis då :o/
Jobbar som sjuksköterska på ett äldreboende och har 21300:- för 100%. Ska snart byta till landstinget och får då gå ner till 18100:-. Inom kommunal vård och omsorg ligger lönen högre för de jobben är mindre attraktiva samtidigt som det ofta innebär mer ensamarbete/egna ställningstaganden.
Nalle Phu: Vilka är vi andra i sjukvården med lika lång utbildning??? Vad har "de" för lön??
Jag tycker att vi överutbildar folk på löpande band i Sverige, det finns helt enkelt inte så många kvalificerade jobb att få. Hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag ta mig sjutton blivit VVS:are istället utan studielån! Visst, det är tungt jobb, men goddammit vad de håvar in!
För mitt nuvarande jobb krävs bara 1/3 av den universitetsutbildning jag har och det är strid på kniven om de få tjänster som faktiskt är kvalificerade och ger möjlighet att avancera. Typ jag och mina väninnor med liknande utbildning sitter i olika delar av landet och söker samma förbaskade jobb på samma företag, så liten är marknaden. Och det var det ingen som sa när vi valde utbildning en gång, då var det guld och gröna skogar och oändlig expansion att vänta inom branschen ifråga.
Lika lurade måste de känna sig som nu går ut som systemvetare och började plugga under IT-boomen, inte stor chans att en gröngöling därifrån får jobb just nu, tyvärr.
Jag tycker att staten skulle styra upp hårdare hur många man utbildar till olika yrken och jag håller med någon här som skrev att meningen med utbildningssystemet inte är att vi ska ha världens mest välutbildade snabbmatspersonal. Hur många arbetslösa optimister med blandade A-kurser och maxade studielån behövs det egentligen i samhället???
Lärare 20000 i lön uselt för 4,5 år på universitet!!!
Jag är säljare och har 23 000 i lön samt löneförmåner som bil o mobiltelefon....Känns nästan lite pinsamt med tanke på att ni lärare och ni inom sjukvården gör ett "bättre" jobb och tjänar mindre*skäms*