• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym

Jag jobbar inom kultursektorn och har utbildat mig länge. 8 år varav 5 på högskola vilket gett mig studielån på över en halv miljon. Som tack för detta får jag 20 000 kr i månaden och när jag sen går i pension kommer jag att få ut lika mycket som en som aldrig jobbat en dag i sitt liv!
    Isn't it bliss?! Att vi dessutom måste bekosta barnomsorgen själva på kvällstid eftersom det inte är "normala" arbetstider enligt dom som bestämmer är också en liten löneförmån som vi har. Men det är klart...vi utför ju inte ett livsviktigt arbete i samhället. Vi roar ju bara människor och sätter guldkant på deras fritid...
    MEN...jag klagar inte för jag har det härligaste jobbet jag kan önska mig! Jag är stolt över det jag gör och njuter av att få hålla på med det jag tycker är roligast i hela världen! DET är det viktigaste för mig!

• Anonym

Jag jobbar som text och bildproducent. Har jobbat på samma jobb i 5 år och kan allt som har har med mina arbetsuppgifter att göra. Tjänar idag 19000kr facket rek för 1 år sedan 21000kr + övertidsersättning.

• Syster C

Sjuksköterska inom landstinget; 3 års högskoleutbildning och 2 års yrkeserfarenhet = 17000:- Skulle få mer betalt om jag tog ett telefonistjobb... Men räkningarna blir betalda och jag älskar mitt jobb! Det är värt en del!

• discodivan

telefonist 15 700 på mitt tidigare 17 000

• cilla5

Jobbar ca 80% på Ica. Har en brutto lön på ungefär 16000:- beroende på hur helger och kvällar med ob tillfaller! Gubbem tjänar runt 19000:-. Inte särskillt mycket men vi har inga större skulder så vi klarar oss alldeles utmärkt!!

• Bjorg

Jobbar som barnskötare i Helsingborg fick nyss höjning till 15000,men tycker fortfarande att det e en piss lön.........

• Anonym

Lokalvårdare,83:- per timme jobbar ca 140 timmar per månad vilket då slutar på en månadslön på 11620:- men jag jobbar ej på röda dagar och skollov och då får jag ej betalt heller så jag får sällan full lön.

• gurlie

pluggar nu, men har jobbat som vårdbiträde=16.000 ca

• Anonym

23900 kr/mån - arbetsuppgift? 4-9 lärare ma/no. 4,5 års utbildning och 5 års arbete i yrket. Det sägs att lönen kan öka fort i början för att sedan "plana ut" till förmån för nytillkomna med lägre lön.

Svar på tråden Vad har ni i lön???