• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Mammatilltretroll

14000 kr/månad, sunklön..
    Jobbar som receptionist, ingen utbildning och tänker minsann löneförhandla till minst 15 500 kr iallafall nu i April
    Men jag är glad ändå
    Även om det skulle underlätta att ha mycket pengar så är inte pengar allt...

• Anonym

Civilingenjör inom byggbranschen 24000kr/mån

• LillaT

Jag jobbar med redovisning och tjänar 18500 kr i månaden. Har gymnasieutbildning. Jag e nöjd med min lön. (inte för att jag inte skulle behöva mer$$$$$$$$$$$$)

• Anonym

Jag tjänar 30' och jobbar med programmering och systemutveckling. Jag har en kort högskoleutbildning och drygt 10 års erfarenhet, bla i konsultbranschen, i bagaget.

• Anonym

Häftig diskussion!
    Min inkomst varierar beroende på hur mycket jag jobbar, men mellan 10000-15000.
    Har tidigare varit projektanställd inom kommunen och tjänat 15000+ traktamente, det blev ca 18000.
    Just nu är jag arbetslös med a-kassa på drygt 8000.
    Men så har jag extraknäck som gruppträningsinstruktör ca 2000/månad och en liten "sidoinkomst" som frisör.

• Anonym

Ekonomiassistent - 24 000 kr/mån

• Amberina

Nyutexad civilekonom, har 22500 kronor och jobbar som controller på jättestort företag i väldigt liten stad . Har även bonus på 10 av årsinkomsten, vilket ger ca 2200 kronor extra i månaden, är nöjd med lönen!

• Anonym

Jag jobbar som forskare och tjänar 27000 kronor det tycker jag är rätt OK

• Jessa med 3

Kan inte låta bli att undra hur "listan" skulle se ut om vi var män allihop...

• Anonym

Gymnasielärare, nyutexad, 19800 kr i månaden. Det är rätt lågt efter 5 års högskoleutbildning tycker jag, men det visste jag ju innan.