• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym

Har läst 4 år på högskola, jobbar med ett yrke som har lite anknytning till utbildningen 40 timmar i veckan och tjänar 14 400 kr, har jobbat ett år här.

• Anonym

Socialsekreterare med 19 300 kr

• flowergirl

är detta före eller efter skatt??? alla verkar tjänna så mycket

• Gullan go

Tjänar 17.600 före skatt...

• Pernilla75

Jag arbetar som marknadsassistent och får 18.000kr/månad innan skatt. Har också vissa förmåner som lunch, naprapat/kiropraktorbesök m.m.

• Anonym

Grundskollärare 1-7, 22 500kr/mån
    Jobbat 4 år.
    Valde inte mitt jobb efter lönen utan för all ledighet- sommarlov, nov.lov, jullov, sportlov, påsklov...Gratis lunch varje dag.
    Min fritid är mkt värd!

• M L

Tekniker och tjänar ca 25.000 plus 7000 i beredskapsersättning.

Irriteras över att en utbildad undersköterska tjänar mindre än mig när hon/han tar hand om människor och jag maskiner!

• Anonym

Nybakad sjuksköterska, 17800 kr. Känns ok med dagens läge

• Jonna68

Gymnasielärare. 24300 kr i månaden. (Tur att sambon tjänar mer).

• Anonym

har valt sämsta möjliga yrke ur lönesynpunkt...3 års universitetsstudier(+ ytterligare 1 år med studielån för andra studier)
    Tjänar efter 6 år i yrket 20 500:- finns de på min arbetsplats som jobbat i 20 år och de är uppe i hela 21 500:- Man vill bara gråta....och sambon tjänar ännu mindre...så inte är det fett inte....

Svar på tråden Vad har ni i lön???