• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym (student)
    Anonym (ny) skrev 2010-04-21 14:49:20 följande:
    Kommer få ingångslön på 21 100 nyutexaminerad ssk till sommaren.. 
    hm... haha kanske skulle jobba kvar som uska istället för att göra något med mitt liv! ;) Låter inget vidare du... var har du fått jobb?
  • Anonym

Jobbat som Fritidspedagog i 2 år har en lön på 21.400 på heltid. Jobbar dock 75%

• SuzR

21.000 jobbar som admin och alltiallo, olika små egna projekt och research.

• Anonym

Jobbar timmar med storköksförsäljning, typ säljstöd - 85kr/timmen

• pasia

Har ingen reflekterat över att det är inte "kvinnor-yrkena" och "de viktiga jobben" som vissa kallar dem, som är lågavlönade just för att de faller inom den kategorin, utan att det är jobb i den offentliga sektorn? Tänker folk inte längre än vad näsan går?

Självklart kan inte löner som baseras på skattepengar vara hur höga som helst! Ska vårdpersonal och pedagoger tjäna mer, måste vi få privata sjukhus och skolor. Så enkelt är det.

Folk inom it-branschen och andra högavlönade yrken jobbar sällan inom den offentliga sektorn och därför tjänar dem lättare höga löner, deras arbetsgivare är helt enkelt villiga att betala för det.

Löjligt att klaga över att folk i vissa icke-statliga brancsher, tjänar mer... Allt handlar om simpel logik.

Själv tjänar jag ingenting, är student.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2004-02-27 18:10:03 följande:
    Timanställd (fast tjänst) i butik. Deltid ca 120 betalda timmar i månaden (inkl OB) = 11 400kr. Min make tjänar 30 000.
    Vad jobbar din man med?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2004-02-27 18:47:47 följande:
    28 000 kr/månad
    Arbetar med?
  • leelee83

efter skatten är dragen ungefär 23000 :-

Kärleken till mina barn är den högsta som finns
  • Anonym (förskollärare)

23950 kr förre skatt arbetar som förskollärare

• Anonym (Sara)

21000 arbetar på statligt, har jobbat i 3 månader och är 22 år, ingen arbetslivserfarenhet men en kandidatexamen.

Svar på tråden Vad har ni i lön???