• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym

jag har 16000 i grundlön och min fru ca12500 i grundlön,+1900 i barnbidrag,(2 barn alltså)vi bor i villa,har 2 ganska nya bilar, ett dyrt måste,(pendlar bägge,tyvärr) men min fru är VÄLDIGT ekonomisk när det ska handlas så vi klarar oss bra på det!

• Anonym

Aha!! Nu har jag fått reda på att de flesta i Sverige har ganska hög skatteprocent, och kanske också därför högre löner. Jag är förskollärare i Finland, har en lön på motsvarande ca 16 000 kronor och betalar 20 % i skatt. Ingen fet lön men jag klarar mig bra!

• Anonym

Har lön på ca. 50.000 / månad som privattandläkare. Jag jobbar dock mycket, ca. 50-60 timmar / vecka och betalar ca. 49% skatt (heja Finland!)...

• Anonym

Jag har 17.300:-/mån (exkl ob-tillägg på ca 1000 kr).

Min sambo får ut mellan 25-35.000 kr, utöver det har han
    provision på 10-20.000 i kvartalet.

Har 30 % i skatt.

• Anonym

Jag har 26700 han har 65000

• AA aa

Har studiemedel och tilläggslån, cirka 8500 kr (netto)10 månader/år. Min man har studiemedel cirka 7000 kr 10 månader/år.

• Anonym (Lilla jag)

Nu är jag nyfiken på vad barnskötare i sthlm tjänar. Ska ev flytta dit. Är 36 år och har jobbar 12 år inom barnomsorgen. Dels med barn den speciella behov. Kan även teckenspråk.

VAd är rimligt att kräva?

• Anonym

21800:- baserad på heltid.  + ca 1500 ob kvällar och helger, jobbar som undersköterska. 7 års erfarenhet. riktigt nöjd

• Anonym

Grundlön på 22600 och sen obtillägg på mellan 3000-5000 i månaden beroende på hur mycket helg och natt jag jobbat,. sambon har 19000 i grundlön och ca1500 i ob-tillägg. Vi jobbar båda inom tillverkningsindustrin

• Anonym

Är vikarie inom handikappomsorgen i Stockholm har 115kr/timmen (+sem.ers. + ob)

Svar på tråden Vad har ni i lön???