• Ankissen

Glapp skräm i bärbar dator!

Min skäm till min bärbara dator har ballat ur och blivit glapp! Någon som vet om detta går att rätta till och hur mycket det kommer att kosta? Jag måste givetvis lämna in den och har ingen garnati kvar. Skärmen fungerar fortfarande - om man sitter stilla. Men om man rör den för mycket blir den bara svart. Vad är det då för vits med att den är bärbar liksom?!
    Nån datorkunnig som vet ungefärligt svar?

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Svar på tråden Glapp skräm i bärbar dator!
  • lia76

Kanske bara en kabel som sitter löst som går till skärmen...

Själv har jag en DELL dator som åkte i golvet så ena sidan sprack.
    Skärmen är fladdrig som bara den.
    För långt fram så tippar stängs locket.
    För långt bak så tippar locket bakåt.
    Så jag måste ha det ganska rakt upp...

Garantin var slut och DELL skulle ta rätt så mycket betalt för att fixa den...

Känner du någon datorkunnig så tycker jag du ska låta henne/honom skruva upp den och titta om kabeln är glapp.

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Ankissen

lia76: Problemet är att alla datorkunniga jag känner är kunniga på stationära datorer. Vet inte om man kan jämföra det med bärbara?

• lia76

Aha... ja hade du bott i Köping hade jag kunnat hjälpa dej
    Jag pillar med både stationära och bärbara

• Ankissen
    lia76 skrev 2007-06-21 21:39:46 följande:
    Aha... ja hade du bott i Köping hade jag kunnat hjälpa dej Jag pillar med både stationära och bärbara
    Hihi, ja det hade ju varit bra! Min man är en fena på stationära - jag ska nog be honom öppna upp datorn och kika åtminstone. Om inte annat så kan han kanske lära sig något. Och blir den inte bättre av det så måste jag ju ändå lämna in den liksom...
  • Sin

Har haft samma problem nu hadde jag ju garanti kvar men jag undrar om inte detta är ett fabrikationsfel å då måste de fixa det utan kostnad. Jag menar som du säger den är ju bärbar å ska hålla för att öppna å stänga. Kontakta återförsäljaren å hör med dom. Lycka till.

• lia76

Vad är det för märke.
    Om det är DELL så har de manual på deras hemsida hur man öppnar dem och pillar

• Ankissen
    Sin skrev 2007-06-21 21:43:41 följande:
    Har haft samma problem nu hadde jag ju garanti kvar men jag undrar om inte detta är ett fabrikationsfel å då måste de fixa det utan kostnad. Jag menar som du säger den är ju bärbar å ska hålla för att öppna å stänga. Kontakta återförsäljaren å hör med dom. Lycka till.
    Tyvärr har jag ingen garanti kvar. Den är lite för gammal för det, men inte lastgammal på något sätt.
    lia76 skrev 2007-06-21 21:43:42 följande:
    Vad är det för märke.Om det är DELL så har de manual på deras hemsida hur man öppnar dem och pillar
    Tyvärr så är det en Packard Bell. Verkar vara lite ovanligt, men jag kan så himla lite om datorer, så vad vet jag...
  • Ankissen

Så där. Nu har jag mailat Packard Bell för att fråga dem vad det kan vara, vad det kan kosta att åtgärda och om det finns nån manual för att meka med den själv!
    Får välan se om jag får något svar...

• lia76

Lycka till...
    Hoppas det löser sej

• Surface
    Ankissen skrev 2007-06-21 22:12:53 följande:
    Så där. Nu har jag mailat Packard Bell för att fråga dem vad det kan vara, vad det kan kosta att åtgärda och om det finns nån manual för att meka med den själv! Får välan se om jag får något svar...
    Låter som de två konytakterna som går från skärmen har lossnat bara, öppna den och kläm fast dem.
    Hmm.... jag anar ugglor i mossen alltså......
Svar på tråden Glapp skräm i bärbar dator!