• Ankissen

Glapp skräm i bärbar dator!

Min skäm till min bärbara dator har ballat ur och blivit glapp! Någon som vet om detta går att rätta till och hur mycket det kommer att kosta? Jag måste givetvis lämna in den och har ingen garnati kvar. Skärmen fungerar fortfarande - om man sitter stilla. Men om man rör den för mycket blir den bara svart. Vad är det då för vits med att den är bärbar liksom?!
    Nån datorkunnig som vet ungefärligt svar?

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Svar på tråden Glapp skräm i bärbar dator!
  • Surface

ah jag blandade ihop inlägg 34 med dig... men i vilket fall jag tror du blir supernöjd med den! Bra pris med

Hmm.... jag anar ugglor i mossen alltså......
  • lia76

såg just att det var stavfel i övertexten... " Glapp skräm i bärbar dator!"

SJälv har vi vista och en dator med 1gb minne...
    Men vi spelar Silent Hunter IV och för att det ska funka bra så krävs 2gb minne.
    För vista slukar största delen...
    Lite jobbigt
    Men så är det väl ofta... OS kräver mer å mer av en dator nu för tiden...
    Har man igång fler än 4 program samtidigt så kraschar allt pga för lite arbetsminne

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Surface
    lia76 skrev 2007-06-27 21:25:21 följande:
    såg just att det var stavfel i övertexten... " Glapp skräm i bärbar dator!"SJälv har vi vista och en dator med 1gb minne...Men vi spelar Silent Hunter IV och för att det ska funka bra så krävs 2gb minne.För vista slukar största delen...Lite jobbigt Men så är det väl ofta... OS kräver mer å mer av en dator nu för tiden...Har man igång fler än 4 program samtidigt så kraschar allt pga för lite arbetsminne
    Då är mitt tips, köp ett USB minne (om ni inte redan har ett) se till att det står att det klarar ready boost. Testa annars bara att sätta i ett ni har hemma och se om ni får upp en fråga:
    utforska
    eller använd det för att snabba upp ditt system. Jag lovar, det märks om man tjackar i ett 1 GB usb minne
  • lia76

hmmm kan man använda USB minne som ett virtuellt minne så man får 2gb istället för 1gb?

• Surface
    lia76 skrev 2007-06-27 21:51:49 följande:
    hmmm kan man använda USB minne som ett virtuellt minne så man får 2gb istället för 1gb?
    Ungeför så ja, googla på ready boost och superfetch
  • lia76

åhå ja kanske billigare än att köpa till extraminnen på 1gb

ska googla lite och utforska

• Surface
    lia76 skrev 2007-06-27 22:11:36 följande:
    åhå ja kanske billigare än att köpa till extraminnen på 1gbska googla lite och utforska
    Det finns 8 GB usb minnen för 1100:- ! om du har en tillräckligt snabb usb disk går den att använda oxå, fast man ställer ju in hur mkt man vill ska utnyttjas. Testa att sätta i ett usb minne som du har och se om det fungerar!
  • lia76

har inget USB minne Fundersam
    har lyckats klarat mej utan det i flera år (konstigt nog)
    har en Ipod Shuffle lol
    och 512 minne i min mobil som jag brukar använda som överföring avfiler ibland hihi

• Surface
    lia76 skrev 2007-06-27 22:38:02 följande:
    har inget USB minne har lyckats klarat mej utan det i flera år (konstigt nog)har en Ipod Shuffle loloch 512 minne i min mobil som jag brukar använda som överföring avfiler ibland hihi
    Där! har du ett fack i datorn som det passa i? För det går ofta att använda med!
  • lia76

har inga fack kopplar in med USB kabel

• Surface
    lia76 skrev 2007-06-27 23:11:20 följande:
    har inga fack kopplar in med USB kabel
    då kommer det inte funka så bra troligen aldrig testat så jag ska inte säga inte
  • lia76
    Amexblue skrev 2007-06-27 23:13:12 följande:
    då kommer det inte funka så bra troligen aldrig testat så jag ska inte säga inte
    Jag vågar inte heller
    Ska ta å köpa mej ett USB minne.
    Hittade ett på 2GB för 249:-
  • Surface

På tal om att man kanske inte vill ha en pinne utstickande från sin bärbara dator:
    Innodisk har nu lanserat ett något annorlunda usb-minne som istället för att monteras utanpå datorn monteras innuti, direkt på moderkortet.

• lia76
    Amexblue skrev 2007-06-28 08:24:09 följande:
    På tal om att man kanske inte vill ha en pinne utstickande från sin bärbara dator:Innodisk har nu lanserat ett något annorlunda usb-minne som istället för att monteras utanpå datorn monteras innuti, direkt på moderkortet.
    Ah häftigt
    Men då är det nog lika bra att köpa vanliga minnen och stoppa in i datorn.
    USB minnet kanske man vill ta med sej nångång, och jobbigt och montera loss och sen i en annan dator som kanske inte stödjer det
  • Surface
    lia76 skrev 2007-06-28 10:36:56 följande:
    Ah häftigt Men då är det nog lika bra att köpa vanliga minnen och stoppa in i datorn.USB minnet kanske man vill ta med sej nångång, och jobbigt och montera loss och sen i en annan dator som kanske inte stödjer det
    Fast de minnena är sånna du bara kan sätta på moderkortet ett vanligt minne ligger på flera tusen, så deras tanke var nog att göra det svinbilligt helt enkelt.

har jag skickat någon länk till dig med ready boost info?
  • lia76

jag hittade lite information om det
    även ett billigt minne på 2gb som jag ska beställa och testa

Svar på tråden Glapp skräm i bärbar dator!