Lejra skrev 2007-06-27 14:30:39 följande:
Ankissen: Angående den Dell dator du köpt. Den har vi väldigt mycket problem med. Detta för att de flesta köpt denna dator med Vista och enbart 512MB i arbetsminne (RAM). Om ni har köpt denna dator med mer minne än 512, alltså minst 1GB, så kan den nog vara bra. Om ni inte har gjort det så kan jag tyvärr bara säga att ni kommer troligtvis få problem med den. Har ni problem med den och ni ringer den tekniska supporten kan jag redan nu säga att de ber er stänga av alla funktioner i Vista, som gör Vista till det det är, eller köpa mer minne. // Inlägget skrivet av Peter, Supporttekniker på Dell.
Vista Home Basic följer med till DELL datorerna om jag inte minns fel.
Aero ingår inte ens i Home Basic så det behöver man ju inte stänga av och där är det som kräver resurser. Home basic har inte heller stöd för media center och saknar väldigt många funktioner. Kan lista dom för den som är intresserad.
512Mb RAM räcker gott och väl, vi kör Business med många applikationer, Aero i full gång och har inget prestandafall alls. Därför vågar jag med gott samvete påstå att det kommer räcka fint.
Jag har en gammal, GAMMAL Compaq som jag satte i 512MB RAM i, den kör jag vista på, dock komemr jag ju aldrig få igång aero eftersom mitt grafikkort inte har hardware pixel shader 2.0. Datorn går bra och har gjort ett bra tag nu.
Det Dell är så snälla att inte berätta är att du kan använda ett USB minne som extra RAM minne. Sätt i ett nytt tillräckligt snabbt USB minne i datorn, så kommer du få en fråga om du vill använda det som extra minne. Kan det bli enklare, eller billigare?