• Ankissen

Glapp skräm i bärbar dator!

Min skäm till min bärbara dator har ballat ur och blivit glapp! Någon som vet om detta går att rätta till och hur mycket det kommer att kosta? Jag måste givetvis lämna in den och har ingen garnati kvar. Skärmen fungerar fortfarande - om man sitter stilla. Men om man rör den för mycket blir den bara svart. Vad är det då för vits med att den är bärbar liksom?!
    Nån datorkunnig som vet ungefärligt svar?

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Svar på tråden Glapp skräm i bärbar dator!
  • LillaÄrtan

Precis så tjorvade vår dator också. Dock under garanti-tiden så vi lämnade in den. Sammalagt 3 gånger var den på rep för samma sak, glapp & skrämen vart alldeles svart. 4 & sista gången den började tjorva reklammerade vi datorn till Fujitsu Siemens och fick en ny!

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • Ankissen

Men om en sladd till skärmen lossnat borde inte skärmen vara svart hela tiden då? Nu fungerar den ju om jag sitter stilla...

• Surface
    Ankissen skrev 2007-06-22 00:23:40 följande:
    Men om en sladd till skärmen lossnat borde inte skärmen vara svart hela tiden då? Nu fungerar den ju om jag sitter stilla...
    Nej utan om den har åkt ur lite sitter den ju bara i ordentligt i vissa lägen

Jobbar med dom små bärbara rackarna
    Hmm.... jag anar ugglor i mossen alltså......
  • Ankissen
    Amexblue skrev 2007-06-22 09:55:13 följande:
    Nej utan om den har åkt ur lite sitter den ju bara i ordentligt i vissa lägen Jobbar med dom små bärbara rackarna
    Vad skönt!
    Då ska jag försöka få mannen att öppna den och peta lite på sladdarna så får vi se vad som händer...
  • Lejra

Min gubbe som jobbar som supporttekniker på Dells laptop avdelning säger att det är mest troligt att det är ett glapp i kabeln som går mellan skärmen och datorn, Men ser här att fler verkar skrivit samma sak... Hoppas det fixar sig!

• Ankissen
    Lejra skrev 2007-06-22 11:21:01 följande:
    Min gubbe som jobbar som supporttekniker på Dells laptop avdelning säger att det är mest troligt att det är ett glapp i kabeln som går mellan skärmen och datorn, Men ser här att fler verkar skrivit samma sak... Hoppas det fixar sig!
    Jätteskönt när fler säger det dock! Då verkar det ju ännu mer troligt liksom...
  • Ankissen

Om jag, när skärmen blir svart, stänger igen skärmen och låter datorn gå i sparläge, så funkar den igen när jag öppnar skärmen... Skumt detta ju!

• Lejra

nu säger min gubbe här att han vill veta en ska... När skärmen blir svart, kan du då se något av din dators skrivbord svagt svagt eller blir det totalt svart?
    Han säger att ser du något litet svagt av det du höll på med på skärmen så är det inte glapp, utan att det är nått som heter Backlight eller så är det glapp i readswitchen...
    Readswitchen är den som släcker skärmen när man stänger locket och denna del stänger även av backlighten....

• Lejra

Backlighten är lampan i skärmen... Glömde ju skriva vad det var för något...

• Ankissen
    Lejra skrev 2007-06-22 11:32:55 följande:
    nu säger min gubbe här att han vill veta en ska... När skärmen blir svart, kan du då se något av din dators skrivbord svagt svagt eller blir det totalt svart?Han säger att ser du något litet svagt av det du höll på med på skärmen så är det inte glapp, utan att det är nått som heter Backlight eller så är det glapp i readswitchen... Readswitchen är den som släcker skärmen när man stänger locket och denna del stänger även av backlighten....
    Ja! Precis så är det! När skärmen blir svart så ser jag vad jag håller på med väldigt svagt bakom det svarta!
    Ska jag byta Backlighten eller Readswitchen då?
Svar på tråden Glapp skräm i bärbar dator!